Min første leilighet

I en alder av 27 år bor jeg for første gang i mitt liv alene, og har min egen leilighet (selv om jeg bare leier). Helt siden jeg var 19 år og flyttet inn i det magiske røde huset med Renate og Laura har jeg delt bolig med noen andre. Første gang jeg flyttet til Bergen delte jeg med Edmundo og Jean Pierre, i Oslo med Tonje og Camilla, i Leeds med Alexander, Frode og Christian, på Kypros med Svetlana og Nowar (Kayleigh, Nikki og Mazzie i Ayia Napa), så tilbake til Bergen med Linn Hege og Ingrid, et år med mamma og pappa og nå i sommer med Arti.

Bildene viser rommet bak veggen på kjøkkenet i Ayia Napa…

og det lekre kjøkkenet..

og til slutt..det herligste badet i verden!! Jammen godt å slippe å bo der mer!! 🙂 

Første natten i egen leilighet føltes merkelig. Det var utrolig herlig at det var så stille og rolig når jeg skulle legge meg og jeg fikk sove med en gang. Det var ingen som kom fulle og bråkende hjem, spilte høy musikk eller røykte inne, og dagen etter var alle tingene mine på samme sted som de var da jeg la meg kvelden før. Maten var fremdeles i kjøleskapet, shampoen i dusjen og vaskepulveret i skapet. Jeg kan også ha det så rent og ryddig som jeg bare vil for det er ingen som kan rote.

Men nok om det, alle har mast om bilder fra den nye leiligheten, så her kommer de. Leiligheten er cirka 40 kvadrat, ligger i nest øverste etasje av en bygning i sentrum av Larnaka, med butikker i første etasje, kafeer og flere butikker som nærmeste naboer og med balkongutsikt til stranden som er tre minutters gåavstand unna. Den har felles stue og kjøkken, eget soverom og et lite bad. Det er en lang balkong som har dør både fra stuen og soverommet. Hovedproblemet så langt er at den er veldig kald, det er ikke solcellepanel på taket som varmer opp vannet (de aller fleste bygninger på Kypros har det) så jeg må bruke mye strøm på det, og det er ingen innebygget air condition eller annen varmefunksjon. Jeg har en gassovn, men gassflasken ble brukt opp på noen få dager så det blir altfor dyrt. Er i tillegg vanskelig å skaffe ny gassflaske uten bil..for den er tung! Så her må jeg få hjelp av George! Jeg har en viftovn som står på kontinuerlig..får se om jeg kan skaffe meg en ny ovn snart.

Her er bygget som den nye leiligheten min er i..øverste balkongen til høyre er min 🙂

Utsikt rett ut fra balkongen på butikkene og stranden 🙂

Utsikt fra balkongen ned på gaten.. 

Stuen i den nye leiligheten før jeg flyttet inn..

..og etter at jeg hadde fått på plass litt møbler og pynt 🙂

Sofakrok og spisebord 🙂

Spisebordet 🙂 

Soverommet når jeg flyttet inn…

…og etter at jeg hadde faåt ordnet litt 🙂 Fornøyd med plakaten på veggen..hadde den samme når jeg var liten 🙂

Et lite bord på soverommet..mangler bilder i rammene 🙂

Utrolig herlig å ha klesskap igjen!! I Ayia Napa hang alle kjolene på gardinstangen..haha..

Badet når jeg flyttet inn…

og etter..ikke store endringer, men noen tepper og litt pynt gjorde det koseligere 🙂

Kjøkkenet foer jeg flyttet inn…

og etter..ikke så stor forskjell i grunn..

Syns det ble koselig når jeg fikk frokostblandingen og nøttene på et fat 🙂

Fantastisk å fylle opp kjøleskapet med frukt og grønnsaker!!

Første middagen i leiligheten..var ikke kokemuligheter i Ayia Napa så det smakte godt!! 🙂

Inngangspartiet…

..og mer av inngangspartiet.. 

Balkongen som går fra stuen til soverommet..

Det var leiligheten folkens!! Hva syns dere?? 🙂

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Så fint du har fått det, Lisa!! Skikkelig deilig å få sitt eget tenker jeg, ja!! Det ser så hjemmekoselig ut! 🙂 fin-fint!
      Lykke til videre med jobb og det nye livet i Larnaka! Er imponert over viljestyrken din! Og jaggu ordna det seg til slutt! Stå på videre! 🙂

    2. Jättefint Lisa!! guuud va ja saknar Larnaca när ja ser dina bilder! hoppas du har de fint där nere! 🙂

    3. Skikkelig fint Lisa!! Du har virkelig fått det flott i den leiligheten, det er ikke like lett å få det så fint på Kypros som her hjemme, men du har fått det til!
      Sier som Kaja at jeg er imponert over viljestyrken din! Jeg er sikker på at folk du vil bli glad i, og som blir glad i deg, er like rundt hjørnet;) lykke til med jobben og livet der nede! klemmer;)

    4. Så fint du har fått da! Må vær deiligt å endelig ha ein plass for seg sjøl, der du kan gjer nett som du vil uten å ta hensyn te nåken andre 🙂 Så glad for at da endelig ordna seg for deg med jobb og plass å bu. Ska sjå du komme te trivast i jobben, og du stifte nok mangen nye og kjekke bekjentskapar der ! 🙂
      Håpe me får ti å treffast når du kjeme heim te jul!
      Gode klemmar sendes din veg 🙂

    5. Koselig lisa! Kjekt at det ordna seg for deg i kypros:) larnaca er en fin by. jeg ferierte der en sommer for noen år siden. klem.

    6. Ååå så koselig 😀 Flink du er!
      Skjønner vel nesten hvor leiligheten ligger tror jeg, midt i sentrum er bra!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg