Telltur nr. 100!

Forrige uke var mamma og jeg på Bømlo på telltur. Vi fikk med oss tre turmål, og jeg nådde målet om 100 TURER! Yahoo!! 🙂 🙂 Egentlig hadde jeg tenkt å ta alle, men etter operasjonen måtte jeg ha et par mnd pause, og reduserte derfor målet til 100. Veldig glad for at jeg klarte det! 🙂 Mamma ligger også veldig godt an med hele 65 turer 🙂 

Første stopp var den beste turen denne dagen – Mørkedalsfjellet i nærheten av Langevåg. Utrolig flott sommervær 🙂 Vi brukte 1 time og 15 minutt tur/retur. 

Mamma nyter utsikten 🙂 

Topp nr 2 var Lyklingfjellet – litt mer skog og tettpakket på vei opp, men det gikk greit. Jeg liker ikke så mange av turmålene på Bømlo…det er altfor mye skog og overgrodde stier – får litt klausen av hele opplegget. Turen var 4 km, og vi brukte ca. 1.5 time tur/retur. 

Siste stopp var så forferdelig at vi ikke tok et eneste bilde. Vardane ved Sele var en inngrodd ekkel skogsvei. På veien opp ble jeg bitt av noe som vi trodde var en orm. To stikk ved siden av hverandre bakpå leggen, og en helt blålilla fot på kvelden. Det gikk heldigvis over, men fy søren, dit skal jeg ikke tilbake! 🙂 På Bømlo er det kun Siggjo som er godkjent i mine øyne! De aller beste fjellene er i Kvinnherad: tørre og fine, fantastisk utsikt, godt merket og lette å finne 🙂 

Veldig gøy å ha klart målet på 100 ulike turmål i løpet av våren og sommeren 2016 – jeg har opplevd mye og fått sett mange fine nye turmål som jeg aldri hadde visst om hadde det ikke vært for telltur! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg