Last day in Rome

Da kommer siste innlegget fra Italias hovedstad. Jeg tilbragte de siste timene før flyet gikk til å plukke opp noen siste rester fra byen som jeg enda ikke hadde sett. Jeg gikk opp i høyden mot Garibaldi-parken og fant denne flotte fontenen der flere satt og koste seg 🙂 

Det var ekstremt varmt denne dagen, så jeg tok meg en pitstop jeg også 🙂 

Jeg hadde planer om å besøke Giancolo-høyden, men hadde lagt kartet igjen i kofferten, så jeg gikk meg litt vill. Kom inn i en park der denne buen var midtpunktet, og fant ut at jeg måtte snu for å rekke tilbake til shuttlen skulle hente meg.

Valgte å gå gjennom Trastevere tilbake sånn at jeg også fikk sett dette koselige stedet på dagtid. Koselige gamle hus, masse blomster og små markeder strødd rundt omkring. 

Mariakirken på dagtid…her er mye mer liv om kvelden 🙂 

Her samles også masse folk på kvelden…og ser på gatemusikanter eller fakirer som lager show for å tjene seg en slant.

Roligere ved elvebredden på dagtid! Men litt lettere å se hvordan det ser ut 🙂 Her er fullt liv om kvelden! Absolutt verdt et besøk:)

Siste dagen slo jeg til med en siste sitron-slush. Det er helt magiske de som er laget av frisk sitron. De koster 3-4 euro i motsetning til de falske som koster 1-2 euro, men de er virkelig verdt pengene om du liker noe syrlig 🙂 

Best there is! 🙂

Piazza Navona var det siste stedet jeg så før jeg måtte si farvel til Roma. På 4-5 dager føler jeg at jeg virkelig fikk sett det aller beste som byen har å by på. Men jeg var på beina fra tidlig morgen til sein kveld. Det er en vakker by, selv om jeg foretrekker den etter mørkrets frembrudd. Litt for mye turister og kø på dagtid. Med det konkluderer jeg reiseinnleggene for Roma, og kan gjerne anbefale byen videre 🙂 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg