Larnaka, Nicosia eller Limassol?

Nå begynner det snart å bli på tide å tenke på å søke en jobb som er relevant for utdannelsen min. Problemet er at jeg klarer ikke å velge mellom Larnaka, Nicosia og Limassol når det kommer til hvor jeg vil bo.

Larnaka er en fantastisk by som jeg liker veldig godt. Strandpromenaden med alle de flotte kafeene er nydelig, og de har alle butikker og ting man trenger. Problemet her er at jeg ikke tror at jobbmulighetene er så store dersom man ikke snakker gresk..det er heller ikke lang vei til verken Ayia Napa eller Nicosia der jeg kjenner folk..

Nicosia har jeg bodd to år i..og liker godt byen når det ikke er sommer. Det er midt i landet så det er ingen sjø…og det er noe jeg savnet veldig! Det positive er at det er hovedstaden..alt finnes der..og jeg har noen venner derfra fra når jeg studerte der.

Limassol er byen med de største mulighetene som jeg har minst lyst å flytte til..det er store muligheter for at dette er fordi at jeg ikke kjenner denne byen på samme måte som de andre to. Det er på vestsiden av Kypros og er den store shippingbyen på Kypros. Det er her de norske firmaene har etablert seg, og byen er mer internasjonal enn Nicosia.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre…er det noen som har noen tips?? 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg