Global Village, Dubai

Vi besøkte Global Village med Svetlana og Nowar. Det er en gigantisk minilandsby som er bygget opp rett utenfor Dubai. Den består av hus fra ulike land, mest fra Midt-Østen, og viser hva de ulike landene er kjent for. Det kostet 15 dirham (23 kroner) å komme inn, og man måtte dekke til knær og skuldre. Dette fikk jeg faktisk beskjed om når jeg kjøpte billetter. Hvert hus er fylt til randen med krydder, honning, nøtter, parfymer, klær, møbler og mat som er spesielt for de ulike landene. Vi kikket innom mange og endte opp med litt forskjellig. Det gikk fint an å prute der. De hadde også ferdigrensede granatepler på boks…lykke..både mamma, Fredrik, Svetlana og jeg spiste flere bokser 🙂

Det var mange ulike show rundt omkring i landsbyen.

Fonteneshow 🙂

Vi endte kvelden på et tyrkisk sted anbefalt av Nowar. Brødet var sinnsykt godt! Vi fikk se hvordan de laget det, og det var fascinerende! 🙂 Global village er en ganske artig og annerledes opplevelse, og en god del større enn Epcot-senteret i Florida 🙂

Nå reiser vi snart hjem fra Oman…har maaaange timer foran oss før vi er hjemme i Norge på onsdag. Gruer meg. Jeg oppdaterer dere på resten av turen da 🙂

8 kommentarer
    1. Gøy å være med deg på tur, Lisa, du er hundre ganger flinkere enn meg til å fortelle om reisene dine. Der er jeg superlat. Global Village har jeg bare såvidt hørt om før, ikke vært der. Nå er jeg så klar for Dubai om en og en halv uke at jeg likesågodt har betalt Kjos to tusen raske for en langhelg dit i mars og 🙂

    2. lineinspirasjon: der er jeg uenig Line! Jeg syns det er kjempegøy å lese om reisene dine 🙂 Jeg liker å lage en del innlegg med informasjon for da har jeg en slags reisebok til senere om jeg skulle reise tilbake 🙂 Grei måte å huske gode ting på! 🙂 Det er en god pris du finner altså! Blir spennende å se hva du finner på der om et par uker 🙂 Jeg er hjemme igjen trøtt i trynet…skal legge meg tidlig etter jobb i kveld altså..men sånn rett fra reiser til jobb kjenner du vel til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg