Mine favorittreisemål

Larnaca, Kypros. Ingen tvil om at denne byen og øyen har en stor plass i mitt hjerte. Jeg har tatt mastergraden min på Kypros og jobbet og bodd der i flere år. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor Kypros er så mye mer magisk en f.eks Kreta, men dette er virkelig min plass. Klimaet, strendene, menneskene, shoppingen, utestedene, maten, treningsmulighetene – summen av alt dette gjør i mine øyne Larnaca til en av verdens fineste lille byer. Jeg blir alltid dratt tilbake, uansett hvor mye jeg planlegger å se nye steder 🙂 Jeg drømmer selvfølgelig også om å flytte ned igjen, men lønningene er så lave og utviklingsmulighetene så små, så foreløpig ser jeg ingen muligheter for akkurat det. 

Los Angeles, California, USA. Her skjer det magi. LA er byen som har absolutt alt. Den er gigantisk, samtidig som den føles liten fordi den er inndelt i så mange ulike bydeler. Venice, Santa Monica, Beverly Hills, Westwood, Hollywood, downtown – alle er de unike. Strender, palmer og et vanvittig bra treningsmiljø på Venice og Santa Monica. Golds gym, Muscle beach, Santa Monica stairs – uante muligheter. Shopping og kjendisspotting i Beverly Hills. Hiking i Hollywood Hills – stedet der alt kan skje. Fashion district downtown. Hadde jeg kunnet velge et sted å verden å bo så hadde det blitt LA. Det hadde vært magisk!

London, United Kingdom. London er en av de få storbyene jeg har besøkt som jeg alltid må tilbake til. Der skjer det alltid noe! Om det er konserter eller andre begivenheter, alltid noe å glede seg til. Camden market er favorittstedet for shopping – der finner du alt du ikke finner i Oxford! 🙂 London er til og med en by et går an å besøke på vinteren – det er nydelig rundt juletider. Få med deg Winter Wonderland-markedet i Hyde park i desember 🙂 

Miami, Florida, USA. Siden jeg tok PT-utdannelsen min i Miami så vil South Beach alltid bety litt ekstra for meg. Jeg trives best på Vestkysten (LA), men Miami har også mye å by på – nydelige strender (bedre enn LA sine), et fantastisk tropisk klima, rare mennesker og fantastiske restauranter og utesteder. Jeg tar lett en tur tilbake til Miami – feels like home 🙂 De har forresten verdens beste pizza der også! Det sier jeg før jeg har vært i Roma altså 🙂 

Cabo san Lucas, Mexico. Dette er et av de mest sjarmerende lille paradisene jeg noengang har besøkt. Dessverre døde min kjære bestefar dagen etter at jeg landet, så jeg fikk bare sett litt før jeg måtte avbryte ferien og dra hjem i begravelse. Cabo san Lucas har beholdt all sin mexikanske sjarm, og det er ingen tvil om at jeg må tilbake hit 🙂 

San Pedro, Belize. Til sist så kommer jeg ikke utenom å nevne dette lille paradiset. San Pedro tror jeg er det aller fineste stedet jeg noengang har sett. Strand rundt hele øyen, stråhytter og hengekøyer, og golfbiler som eneste fremkomstmiddel. Virkelig det perfekte sted for avslapping. 

Det finnes selvfølgelig mange andre steder i verden som er fantastiske, og som jeg har likt meg godt, men disse seks er de som har gjort aller sterkest inntrykk 🙂 Hvertfall i den forstand at jeg vil tilbake 🙂 Andre steder er utrolig fascinerende, men du føler at du får sett det du skal når du er der. Litt godt det også, at man ikke vil tilbake igjen til alt 🙂 

Hva er ditt favoritt reisemål?!

 

6 kommentarer

Siste innlegg