Trenings- og lesehelg

I dag skulle jeg egentlig vært på David Guetta/Karpe Diem konsert i Bergen. Heldigvis fikk Fredrik solgt de til noen venner for meg. Tapte ett par hundre kroner, men det ble ikke så ille 🙂 Kjenner at jeg er skikkelig mettet på konserter nå, har vært i overkant mange i løpet av sommeren. Reisen dit, køer, venting, ekle toaletter og dårlig vær gjør at jeg er utrolig glad for å slippe unna konsert i dag 🙂

I stedet har jeg brukt helgen til trening og lesing av pensum. Nærmer seg virkelig første helgesamling og mye skal være forberedt til da. I går ble det 70 minutters langkjøring i Landåsen. Været var ganske greit når jeg dro ut, men begynte å regne underveis og kjente det tok litt knekken på humøret, så resultatet ble ikke særlig bra. Men men, en joggetur er en joggetur. Lørdag = spisedag og etter å ha lest veldig mye om det og få litt råd så tror jeg at jeg begynner å skjønne hva det betyr for meg: kutte ned på fettet, minske proteininnholdet litt og doble karbohydratinntaket. Dette skal gi kroppen et boost og øke forbrenningen ekstra til dagen etter. Jeg spiste speltlompetaco til middag, ripsis til dessert og en pose med smågodt (ca 150g), alt innenfor et vindu på tre timer. Det gikk overraskende bra på vekten i dag i forhold til andre dager! Ingen chips, sjokolade og andre ting med fett, og det gjorde tydelig susen. Kjekt at jeg får lov til å spise skikkelig e-stoff godteri innimellom. Nam! 🙂

I dag er det rett tilbake til superstrengt igjen. Begynte dagen med en proteinkaffe og noen herlige timer med styrke på Sport-Treff med Rebecca og Monica 🙂 Utrolig kjekt å trene sammen! Vi kjørte 15 minutters tabata på mølle som oppvarming, helkroppsprogram med ulike øvelser og avsluttet det hele med et herlig magesirkus 🙂

Jeg har laget vafler som jeg skal ta med til besto og besten nå. Jeg så akkurat at jeg har fått kostholdsplan på mail av PT, og den var superstreng, så jeg lurer på om jeg skal smake på en vaffel i dag 🙂 Jeg tror det blir lenge til neste gang 🙂 Men jeg har jo heldigvis ett “cheat meal” på lørdager, til tross for den strenge dietten jeg skal i gang med 🙂 En ting er sikkert, og det er at man kan trene seg ihjel, men spiser man ikke riktig så kan man glemme resultater!

Kommer oppskrift på ripsiskrem etter hvert…syrlig og fantastisk god 🙂

I morgen er det back to Oslo og første skikkelige PT-time. Skal faktisk også på kurs med jobben tirsdag og onsdag denne uken så det blir spennende 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg