Sjokoladekonfekt med masse godt i

Når man har bursdag så har man lov å spise sjokolade..og det har jeg gjort i dag. Inspirert av Lineinspirasjon sin fine blogg så har jeg prøvd meg på min egen variant av “mektige biter”. Og det ble godt 🙂 

 

Ingredienser (blir ganske mange biter av denne):

200 g Freia Premium 70% Pecan & Havsalt sjokolade

100 g 70% sjokolade

1 stor ss cocosa

1 pk sukkerfri marshallows (jeg brukte La Nouba sine som kan bestilles hos Proteinfabrikken)

2 dl saltede peanøtter

2 dl usaltede pistasjnøtter

1 dl gresskarfrø

 

Fremgangsmåte:

Finn frem alt du skal bruke 🙂

Del opp marshmallowsen i små biter..litt klissete men det går 🙂

Smelt sjokolade i vannbad og rør inn cocosa.

Rør marshmallowsbitene inn i sjokoladen.

Rør deretter inn peanøtter og pistasjnøtter.

Bland i gresskarfrø til slutt.

Til blandingen ser ca. sånn ut 🙂

Ha røren i en langpanne eller i silikonformer og sett dem kjølig til de stivner.

Ha den ut av formene og del i passe store biter.

Enjoy 🙂

 

2 kommentarer
    1. Så fine dine ble i hjerteformer! Satte frem en skål med mine sjokoladebiter til gjestene som kom igår. Det ble nesten tomt. Disse er jo greie å by på året rundt. Må nesten skaffe meg noen fine former jeg og.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg