Bakt søtpotet med tacofyll

Det blir lengre og lengre mellom oppskriftene mine, og jeg vet at flere savner det. Fant derfor ut at jeg skulle eksperimentere litt med middagen i dag. Resultatet ble kjempebra, dette er definitivt noe som skal lages igjen hos meg:) Hadde kjøpt ingredienser både til meg og en veninne, men på grunn av misforståelser med tiden så kunne hun ikke komme. Så da ble det middag for en i stedet..fungerer det også 🙂

Ingredienser (1 person):

1 stor søtpotet (200-300g)

3 ss philadelphia light

150 g karbonadedeig

1/2 rød paprika

En stor neve fersk spinat

To never revet ost

Salat med valgfrie ingredienser (jeg hadde spinat, agurk, sukkererter og fersk ananas)

 

Fremgangsmåte:

Start med å vaske en søtpotet og kok den med skall på. Koketiden kommer litt an på størrelsen, men den skal bli relativt myk. På en stor søtpotet må du opp i ca. 20 min.

Finkutt paprika og spinat til fyllet.

Stek karbonadedeig sammen med tacokrydder (i dag tok jeg den enkle løsningen, men du kan gjerne lage ditt eget av 4 ss chilipulver, 3 ts tørket oregano, 2 ss spisskummin, 2 ss paprikapulver, 2 ts hvitløkspulver, 2 ts kajennepepper og 1 ss havsalt).

Tilsett grønnsakene og bland.

Ta poteten ut av pannen, del den i to og smør på et tykt lag med philadelphia-ost. Lover at denne gjør susen når den kommer inn i ovnen 🙂

Fordel fyllet utover de to søtpotetdelene.

Strø over litt revet ost. Dette kan droppes dersom du ikke ønsker de ekstra kaloriene 🙂 Men det smaker godt!

Bak/stek potetene i ovnen ved 200 grader i 15-20 minutter.

Nam!

Server med valgfri salat 🙂 Bon appetit!

 

 

6 kommentarer
    1. fra uniform til bikini: ja det hjelper veldig å koke den først! Ellers ender det opp med svidd karbonadedeig og allikevel hard potet 🙂 Elsker søtpotet, kan jo brukes til alt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg