En magisk dag i Abu Dhabi

Lørdag morgen var vi fremme i Abu Dhabi etter altfor mange timers reise. Fredrik og jeg var så dumme å gå ut 2. juledag og var derfor kvalme og dårlige når vi reiste fra Stord i 11-tiden fredags morgen. Det ble ikke noe morsom tur, men kom seg heldigvis utover mot kvelden. Hele natten satt vi på flyet til Abu Dhabi, med Etihad Airways. Det var god service og vi satt på en rekke alle fire. Alltid kjedelig å fly, men med en film og noen “strekkpåbeinaturer” så gikk de 6 timene fra Amsterdam greit. Verre var det å komme til Abu Dhabi og måtte stå over en time i kø på immigrasjon. Kom oss omsider gjennom og fikk taxi til hotellet. Alle visste hvor det var, så etter en halvtime kjørte vi opp til det gigantiske komplekset som utgjør verdens tredje høyeste hotell. To dager i luksus på Jumeirah at Etihad Towers hotel.

På plass på hotellet fikk vi dessverre ikke sjekke inn fordi vi var så tidlige. Prøvde derfor å legge oss til å sove et par timer på en solseng, men med alt bråket rundt så var det nytteløst. Fikk byttet klær og levert inn kofferten før vi dro avgårde på tenniskamp!

Bassenget og stranden som tilhørte hotellet var helt utrolig. Bassenget gikk omtrent i ett med stranden, vi fikk utdelt gigantiske håndklær, og de kom rundt med kalde kluter hele tiden. Når vi lå på stranden fikk vi store tepper som dekket sanden og matservering nede i vannkanten.

Heia Nadal! Mubadala tennis championship hadde utrolig nok finalene den dagen vi kom, og vi fikk med oss to kamper: Nadal vs Tsonga og Djokovic vs. Ferrer. Det er det sykeste! Fire av tennishistoriens største spillere på en og samme dag. Vi fikk gode plasser relativt langt fremme, og jeg både skalv og gråt når Nadal kom ut på banen. Det må være den sykeste opplevelsen i hele mitt liv. Totalt surrealistisk. Den største helten!

Tribunene var helt fulle under begge kampene. Nadal vant over Tsonga i første kampen, den var virkelig spennende med lange ballvekslinger! Og så nærme Nadal som vi var. På et punkt var jeg tre meter fra han. Helt magisk 🙂 Djokovic slo dessverre Ferrer, litt forventet, og ikke fullt så spennende kamp. Tenniskampene slo an blant alle familiemedlemmene, og vi koste oss i solsteiken i fire timer 🙂

Nadal i gang med serven 🙂

Verdens fineste etter seieren..jeg kunne nesten ta i han!!

Premieutdeling 🙂

Når vi kom tilbake til hotellet rundt kl 20 så var rommene klare. De visste at jeg hadde bursdag og hadde virkelig tatt seg bryet med å pynte rommet. Roseblader på sengen, vin og kake på bordet, blomsterbukett, bamse, sjokolade og fruktfat 🙂 Galskap!

Vi kom til duk og dekket bord 🙂

Dette ble “bursdagsmiddagen” fordi vi alle var så trøtte at vi bare hadde lyst å hoppe ned under dynene i de gigantiske myke sengene 🙂 Rommet og hotellet var helt sinnsykt, jeg viser mer i neste innlegg 🙂 Bursdagen var helt magisk til tross for søvnmangel. Jeg må nok si at dette var en av de beste dagene i mitt liv 🙂 Nadal på nært hold, luksushoteller og fantastiske gaver fra verdens beste familie: Michael Kors Hamilton bag fra Fredrik og Marc Jacobs lommebok fra mamma og pappa 🙂

 

2 kommentarer
    1. Forholdene høres kjente ut, selv om jeg aldri har bodd i nærheten av så fint i Arabiske Emirater, da….Supert med tenniskamper med helten din, følger spent med videre på reisen.
      PS Jeg opplever sjelden så lange passkøer i landet. Det HAR hendt, men da gjelder det å spille på at en er kvinne. Eller spille på evt barn en har med for å komme fremst i køen (men det hadde vel ikke dere med). Vi er jo det svake kjønn i dette landet.

    2. lineinspirasjon: Ja det er en ganske annerledes verden her borte i forhold til hva jeg er vant til fra de andre reisene mye. Foreløpig er intrykket av Dubai ganske kaotisk 🙂 Jeg så forresten at folk med barn sneik seg frem i køen på flyplassen ja!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg