Royiatiko Hotel, Nicosia

I dag kommer et reiseinnlegg fra Nicosia, hovedstaden på Kypros. Jeg har bodd og studert i Nicosia i 2 år, og er derfor ganske kjent i byen. Det er alltid kjekt å komme tilbake 🙂 Jeg er spesielt glad i gamlebyen og Ledra Street, og fant derfor et hotell som var perfekt lokalisert midt i 🙂 På grunn av at Nicosia ligger inne i landet, og ikke har noe strand eller kystlinje, så er det nok med noen dager der om sommeren. Det blir fort veldig varmt for sightseeing og shopping. Når jeg var der så bikket temperaturen 45 grader den ene dagen. Det er en super by om vinteren, men på sommertiden så er det ikke det beste stedet å bo 🙂

Hotellet var kjempefint. Nytt, rent, delikat og med alle fasiliteter: frokost inkludert, basseng, kjempebra treningsrom, air condition, stor balkong etc. Ingen muligheter for å lage mat, men det var et lite kjøleskap der, og en vannkoker. Det var nok for meg på de to dagene jeg var der 🙂

Jeg lå noen timer ved bassenget den dagen det var 45 grader, og det var varmt! På stranden syns jeg bare det er deilig, men her var det ikke et vindpust så jeg ble grillet 🙂 Til en som hater klorbassenger mer enn noe annet, så sier det sitt at jeg var uti tre ganger..vel og merke i fem sekunder om gangen 🙂

Treningsrommet var kjempebra utstyrt, og jeg fikk trent alle kroppsdeler. Sånn skulle det vært på alle hotell! Jeg prøver å alltid bestille hotell med treningsrom så langt det er mulig, men jeg har sett mye rart. En ensom mølle kvalifiserer ofte til treningsrom. Så dette var topp! I tillegg var jeg alene der om morgenen så jeg kunne leke meg rundt 🙂

Svett og fornøyd 🙂

Frokosten på hotellet var helt sinnsyk…og da mener jeg ikke at utvalget var så ekstremt..men at det var helt umulig å oppspore noen sunne alternativer. Croissanter og andre butterdeigsverk, toast, ost, pølse, eggerøre og bacon, cornflakes og andre søtede frokostblandinger og ulike typer juice. Ingenting grønt! De ble med den ene dagen for meg..regnet ut at frokosten jeg spiste var på ca. 1000 kcal..ganske ekstremt for dagens første måltid. Syns ikke det var verdt kaloriene..de ble brukt på yoghurtis i stedet 🙂

Så utrolig mange koselige fortauskafeer i gamlebyen i Nicosia. Der serverer de kaffe og kaker, enkle lunsjretter og større middager, øl. vin, drinker og desserter 🙂

Lokalbefolkningen slapper av etter en lang dag på jobb 🙂

Yoghurtis er seriøst det beste som finnes! Sjokoladesmak med granateplekjerner, jordbær, ananas og sjokolade/browniebiter (helst M&M’s), da er drømmen oppfylt! 🙂 Til tross for at det er tidenes kaloribombe så er det faktisk verdt kaloriene! Dropper du sjokoladen oppi så blir det ikke fullt så ille..men siden det er så få ganger i året jeg spiser det så kjører jeg full pakke 🙂

Den ene dagen hadde jeg en times powerwalk fra gamlebyen til Mall of Cyprus. Kjøpesenteret ligger ikke så langt fra Aglantzia der jeg bodde når jeg studerte 🙂 Med 42 grader og stekende sol så fikk jeg svettet godt 🙂 Så utrolig deilig å kunne ha det sånn..man våkner til solskinn og varme hver eneste dag….:)

Jeg fikk også tid til en tur over på den tyrkiske siden den ene dagen, kommer et lite innlegg om det senere 🙂

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg