Langtur i Fitjar-fjellet

I dag har jeg vært på langtur i Fitjar-fjellet med mamma og pappa. Været har vært fantastisk, ikke en eneste regndråpe. Solen har til og med skint mesteparten av tiden. Det er sjelden kost på denne øyen, så det måtte vi utnytte 🙂 Pappa var guide, og det er utrolig hvordan han finner frem i fjellet. Vi gikk litt utenom de anbefalte stiene til telltur, og jeg tror aldri jeg hadde funnet veien uten han. Vi startet fra Årbø og gikk opp til Melen derfra. Relativt grei tur, litt bratte stigninger, men ikke ille. Vått i terrenget og små groper med snø. Ingen problem å gå utenom. Så fortsatte vi videre til Klovskardfjellet. Her var det absolutt finest utsikt, og vi hadde en lengre pause med litt påfyll. Vi fulgte veien ned til Botnavatnet og kom ned i Vik. Turen tok nærmere 7 timer, men det inkluderte mange pauser. Tipper det fint går an å gå turen på rundt 5 timer. 

Jeg deler noen bilder fra den fine lørdagen i fjellet med dere 🙂 En koselig dag med familien, god trim og tre Telltur-koder rikere! 🙂 

Til slutt må jeg slenge med bilde av gårsdagens middag! Jeg elsker reker, og det smakte himmelsk sammen med denne friske salaten! Jeg var på hytten til mamma og pappa, og vi ladet opp til fjelltur. Fikk innføring i kart og kompass – er helt elendig på sånt, så har mye å lære. Har super retningssans i byer, men i fjellet går jeg meg lett vill. Tør derfor ikke gå alene på disse langturene. Hadde sikkert aldri komt ned igjen…haha 🙂 

Nå skal jeg kose meg med speltlompepizza og lade opp til ny fjelltur i morgen! Vi må jo utnytte solskinnsværet mens det er her 🙂 God lørdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg