Tourist in London

Siden Clotilde aldri hadde vært i London tilbragte vi siste dagen som skikkelige turister og alt det førte med seg; London Eye, Houses of Parliament, Big Ben, Westminster Abbey, St. James’s Park, Buckingham Palace, Trafalgar Square og Soho 🙂

Foran London Eye..vi gadd ikke gå opp..det går så treeeeegt 🙂

Big Ben 🙂

Igjen 🙂

Så var vi på plass foran kirken 🙂

Diana Memorial Walk i St James’s Park 🙂

Herlig i parken 🙂

Koser oss 🙂

Foran Buckingham Palace med XOXO genseren min som jeg kjøpte i Camden..love it 🙂

The castle 🙂

Er så masse rare folk så spør om du kan ta bilder med dem..orket som regel ikke..men her er jeg fotballsupporter for et eller annet lag jeg ikke har peiling på..haha

Nærmer oss Trafalgar Square 🙂

Vi måtte innom M&M butikken på Leiceister Square…tre etasjer med mye rart!

På vei ned 🙂

Søte bamser 🙂

Kos 🙂

Sjekk godteriet bak meg da! Her kunne man velge på farge og smak..

Sammen med Mr. M&Ms 🙂

Her er noe av det nye jeg kjøpte meg i løpet av turen 🙂

Måtte kjøpe meg ny koffert for å få plass…skikkelig turistkoffert! Haha hvertfall lett gjenkjennelig på flyplassen 🙂

Det var helt forferdelig å komme seg hjem med all bagasjen. Sa ha det til Clotilde på Bayswater Station der vi skulle i hver vår retning – jeg til Victoria og hun til King’s Cross for å ta toget tilbake til Paris. Kom meg ned trappene og inn på tuben..som selvfølgelig var stappfull..peak time for de som skulle hjem fra jobb! Når jeg skulle av på Victoria så var det selvsagt på motsatt side så jeg stod helt bakerst..med to kofferter og håndveske som var like tung. Ingen andre skulle av så jeg måtte virkelig presse meg gjennom folkemengden..hadde ikke en snill mann tatt den ene kofferten og bært den helt opp til togstasjonen for meg så vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart meg! Han burde hatt betaling! 🙂 Når jeg hadde kommet meg gjennom stresset med å få tak i togbillett til Gatwick så gikk det greit. Kunne gå to ganger inn og ut på toget uten at dørene lukket seg på meg så det jo luksus..en koffert i hver hånd på 19 kg stk og en håndveske på 17 kg på skulderen er ikke å anbefale over en lengre periode..

Fikk sjekket inn bagasjen og hadde ganske god tid til å sjekke rundt i butikkene og finne meg noe å spise. Grei og oversiktlig flyplass. Hadde akkurat satt meg ned i flysetet og festet beltet så opplyste kapteinen at en fugl hadde kræsjet inn i motoren på flyet så de måtte undersøke om det var noe som var ødelagt. Ble sittende rundt 90 minutter mens teknikerne renset ut den døde fuglen fra motoren og flyet var klarert til å ta av. Med en gang vi begynte å kjøre bortover rullebanen begynte det å stinke brent i hele flyet og folk begynte å få panikk. Da kunne kapteinen bare opplyse om at det var brent fjær som de ikke hadde fått helt bort. Haha! Ellers fikk jeg verdens rareste mann ved siden av meg. Han hadde masse skjegg og bart, gikk i shorts og t-shirt og hadde en liten ryggsekk med shell på som var mindre enn min håndveske. Han hadde GÅTT pilgrimsferden fra Frankrike gjennom Spania i rundt to måneder. Jeg fikk sterke flashbacks til hulemannen..

Landet på Flesland, plukket opp koffertene og rakk akkurat den siste flybussen. Kom til bystasjonen og skulle drasse mine 60 kg med meg OPP den bratte bakken til leiligheten til Fredrik! Der var det ingen snill mann som kunne hjelpe..gatene var helt døde på torsdagsnatten..og jeg hadde mitt livs utfordring! Haha 🙂 Måtte sitte fem minutter utenfor leiligheten før jeg orket å låse meg inn..helt utslitt! Haha 🙂 Fredrik hadde lagt frem madrass til meg på stuegulvet, og kjøpt ferske jordbær som jeg hadde til nattmat! Nam! 🙂

Dagen etter våknet jeg til snøstorm. Det var så vondt og kaldt og jeg var så sint at hadde jeg hatt noen penger igjen så hadde jeg satt meg på første fly til varmen. Fredrik hjalp meg heldigvis å dra den ene kofferten til båten. Når vi var kommet til Austevoll så klarte kapteinen å kjøre seg fast i noen krabbeteiner. Er det mulig?! Han brukte 20 minutter på å rygge og kjøre frem og rygge og kjøre frem for å få den ut. Når jeg så Aker så ringte jeg mamma at de kunne komme og hente meg. To minutter senere opplyser de på radioen at vi må redde en mann. Etter at vi hadde slept båten i land og fått reddet mannen så kunne vi endelig kjøre inn mot Leirvik..de som skulle til Haugesund måtte videre i buss og så båt igjen til Stavanger. Jeg var SÅ glad for at jeg ikke skulle det! For en tur!! 🙂

Det er fantastisk kjekt å være på ferie, men det er forferdelig å reise!! Hvertfall når man bor i gokk….Takk for en fin tur Clotilde..:)