Folk med ryggsekk

Kameraet mitt virker ikke. Jeg har tatt en masse bilder med telefonen. Men fordi jeg bare har med meg jobb-laptopen og den ikke har itunes så får jeg heller ikke overført de til pc-en. Og nei, det er ikke bare til å laste ned itunes for alt er sperret i Kværner-nettverket. Derfor blir det kjedelige bildetomme blogginnlegg denne uken. Synd, for jeg har så mye jeg har lyst å vise dere.

Treningsrommet på Opera var stengt igjen i går. Når det åpnet kom jeg 5 minutter for sent så det var fullt. Det har vært veldig fullt denne uken, folk er tydeligvis klar for å finne sommerformen. Jeg løp en time på mandag og fikk inn en styrkeøkt på tirsdag. Såvidt. I går var det altså ikke plass til meg. 2000 gjester og 2 møller. Det går ikke akkurat opp. Sats skulle ha 200 kr for en drop-in time, det synes jeg var i overkant. Så da gikk jeg tur. I hele 3.5 timer!

Fra Opera gjennom Karl Johan, opp til Bislett, ned igjen til slottet, opp gjennom Bogstadveien til Majorstua, forvillet meg inn i Fagerborg og brukte en time på å komme meg tilbake til St. Hans haugen (måtte gå 30 min på den kjedelige Ullevålsveien), videre gjennom Telthusbakken ned til Vulkan, gjennom parken og inn på Grunerløkka, tilbake til Opera gjennom Thorvald Meyersgate og Storgata. Det var en fin tur og jeg oppdaget mye nytt, men det var i overkant kaldt! Jeg er så glad i Oslo, jeg trives utrolig godt i denne byen! De har liksom alt! Drømmehuset er Telthusbakken 17 som dere ser på bildet over. Der vil jeg bo!

Men tilbake til overskriften. Folk med ryggsekker er virkelig en egen rase. De irriterer meg grønn! De går med ryggsekken på seg uansett hvor det skulle være: på bussen, på toget, i kasssakøen i butikken og på fortauer. Folk med vesker flytter på vesken når andre skal passere. De tar den kanskje av skulderen og ned i hånden eller snur litt på seg for at andre skal få komme seg forbi. Folk med sekk derimot durer på som om de ikke har en eneste bekymring her i livet. Jeg har fått flere sekker på meg i det siste. Senest på bussen i dag, som var veldig full. I stedet for å ta sekken av seg og holde den i gulvhøyde så stod denne personen og surret rundt så vi som satt ytterst på begge sider fikk den rett i trynet. Solbrillene falt av, og det var faktisk vondt. Ingen unnskyldning. I køen på Meny i går stod det en dame med sekk i motsatt kasse. Hun sveipet til meg så jeg ble sendt noen meter nedover kassen. “Ojda” var kommentaren. Når jeg gikk tur ble jeg skvist ut av fortauet og ut i bilveien av en forbisveipende sekk! Argh!

I dag har jeg min første dag ved Norges Idrettshøgskole. Det blir spennende! 🙂

8 kommentarer
    1. Her må jeg le litt, kjenner meg igjen på så mye. Har bodd på Opera jeg og, treningsrommet der er amatørmessig lite…
      Jeg skal faktisk være en sånn kjip person med ryggsekk idag. Lover å ta hensyn til andre! Har så veldig masse å ta med hjem etter jobb idag at det må både veske og ryggsekk til. Det er heldigvis sjelden.
      Så DU har og lagt merke til de dyre telefonene til tiggerne i Oslo? Når de i tillegg handler i ferskvarediskene på dyre matbutikker i Oslo (har sett de der og), ja da er det IKKE synd på de. Støtter heller seriøse organisasjoner, har aldri gitt til tiggere…

    2. lineinspirasjon: Ja til å være et så stort hotell og ha et treningsrom som brukes så mye så burde de absolutt utvidet litt! Det er irriterende når du sjekker tre ganger på 2 timer og det aldri er plass til deg!

      Regner med du sikkert tar litt mer hensyn enn mange andre med sekk 🙂 Det finnes alltid unntak..men det er mange som er annoying altså! 🙂

      Helt enig i at det er bedre å støtte seriøse organisasjoner! Jeg irriterer meg over tiggere med iphone5!

    3. På minnekorte e det en liten “knapp” bare å skyv den fra plassen der den står, haha dålig på å forklare!!

    4. Åååhh, så utrolig irriterende.. Jeg skjønner at du har mistet all respekt for de da! Kastet han maten etter deg?? det går ant? Fy søren jeg hadde blitt SÅ sint og slengt den RETT i trynet tilbake!
      Jeg håper du koste deg på kurs i går, K hadde i alle fall hatt det fint:) Jeg spurte om han hadde sett deg skjønner du, men det hadde han ikke:)
      Ønsker deg en FLOTT fredag:)
      PS: Er ikke hotellet du/dere bor på noe særlig?

    5. siljeeira: Ja det var ikke noe særlig..han beviste at det var pengene som gjaldt..ikke mat!

      Jeg synes kurset var kjempebra i går..litt tyngre i dag, men han var veldig flink han ene foreleseren 🙂 Har du det fint på hotell da? Må være herlig med litt frihet til å jobbe 🙂

      Jeg bor på Spectrum ved inngangen til Grønland så det er så som så. Var litt skummelt å gå der alene nå i kveld 🙂

      Jeg er litt usikker på hvordan denne mannen din ser ut, men så en som så litt kjent ut i dag så mulig det var han..at jeg kjente han igjen fra noen bilder du har lagt ut tidligere 🙂

      God helg Silje!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg