Turist i Oslo og Bruce

Da er jeg tilbake igjen på Stord etter fire fine dager i Oslo med Renate, mamma og Anne. Vi har hatt en god blanding av fint og forferdelig vær, men fått med oss en god del allikevel 🙂 Bruce-konserten i går var jo absolutt høydepunktet, men turer i de ulike bydelene, shopping, kino, Ekebergrestaurant og sol på Aker Brygge kommmer også høyt opp på listen! En herlig helg! 🙂

Siden hotellet ligger i Vika ble det en del turer på Aker Brygge. Jeg fikk også møtt noen av jentene på NIH over en kaffe og truncus-diskusjon til eksamen. Hyggelig og lærerikt! 🙂 Lørdag løp jeg 8 km og tok en dusj før vi gikk en god runde fra hotellet til Bogstadveien, over Bislett opp på St. Hanshaugen, ned Telthusbakken over Vulkan og til Mathallen. Der ble vi sittende et par timer med cava (farris), nøtter og tapas før turen gikk videre over til Grunerløkka, gjennom Storgata for å hamstre granatepler og opp gjennom Karl Johan tilbake til hotellet. Været var bra denne dagen så det var en fin tur 🙂 Renate og jeg hadde pause i solen med grillet kalkunfilet og jordbær fra Meny. Fantastisk godt! Fant ut at David Hasselhoff hadde vært på den samme butikken samme dagen..synd vi ikke så han! Ellers var det mange kjendiser å oppdrive denne gangen..en eller annen fra Grottenveien, Birger fra Paradise, Anette Stai, Kåre Magnus Bergh, Per Sundnes og Roy fra Paradise Hotell 2001..haha det er lenge siden det!

Søndagen traff jeg jentene fra NIH før vi dro til Ekebergrestauranten der vi fikk helt fantastisk rekerett og desserter. Nam nam og dobbeltnam! Andre gangen jeg er der, og det var like fantastisk mat nå som for flere år siden! Vi hadde planer om å dra videre til Holmenkollen, men det var så utrolig kaldt at vi droppet det og dro tilbake på hotellet. Renate og jeg hadde en super styrkeøkt før vi dro på kino og så Silver Linings playbook. Kjempebra film og Renate er en super treningspartner! Fin kveld 🙂

I går tok vi en runde på Karl Johan og shoppet litt før det var på tide å gjøre seg klar for konsert med Bruce. Shuttlebuss-opplegget til Telenor Arena var ganske slitsomt, men vi overlevde 🙂 Vi kom litt i seneste laget så vi endte opp litt lenger bak enn jeg hadde ønsket meg. Men Bruce leverte absolutt! Dette var min fjerde Bruce-konsert og første gang jeg hørte Hungry Heart live! Det var stas! Han hadde også mange andre favoritter med! Men min største favoritt Atlantic City har jeg aldri fått høre live..og det skjedde ikke i går heller. Savn! Men for all del..konserten var topp..Bruce er fantastisk og spilte i underkant av tre timer 🙂 Skulle gjerne vært der i kveld også! Foruten køen i 2 plussgrader for å komme seg tilbake til hotellet..

Det ble en ny Zara-kåpe og en del nye vårsko..et par hvite peeptoe-pumps og en gjeng med billige ballerinasko. Bring it on spring! 🙂

Jeg har investert i en 2XU THERMAL tights. Er det noen som har erfaring med den? Kjennes utrolig god ut på, og jeg tror den er fin til å løpe ute og gå på fjellet. Håper ikke jeg kommer til å angre på den 🙂 Er litt usikker på om 2XU faktisk er verdt pengene, eller om det bare er navnet man betaler for..

Nå har jeg vært og handlet inn til en bedre hverdag i morgen 🙂 Jeg liker de nye CC-begrene som er litt større 🙂 Renate tipset meg om tomatost, så nå står den i kjøleskapet 🙂

Fikk også med meg shape-up hjem 🙂

I morgen er det trening på Sport-treff på morgenen. Det skal bli herlig! Ønsker alle sammen en fin fridag i morgen..håper vi får sol 🙂

6 kommentarer
    1. Høres ut som om du har har hatt det supert i Oslo. 2xu-tightsen er f.a.n.t.a.s.t.i.s.k., helt avhengig, jeg. Er forøvrig ENDA mere fan av kompresjonssokker 🙂 Vekker opp trøtte legger på null komma niks en tidlig morgen.

    2. lineinspirasjon: Ok det er jeg glad for å høre siden prisen er i overkant stiv. Her er det snø i dag så den blir nok liggende i pakken sin resten av året om ikke noe skjer med dette nordpolklimaet. Kompresjonssokker..er det som flysokker? Er det også 2xu? Du som er sånn løpeguru..jeg får alltid vondt i knærne i en time og to etter at jeg har løpt en økt. Vet du hva som gjør det?

    3. Kompresjonssokker fungerer som flysokker. Finnes i endel merker nå, de som virkelig fungerer betaler du fort flere hundre kroner for. Som 2xu og cep. Har du alltid hatt vondt i knærne, eller er det spesielt i det siste/etter perioder med økende mengde og intensiv løping?

    4. Jeg mener Siljeeira hadde noen bra øvelser for knærne i et innlegg for noen dager siden som hun hadde fått av fysio. Har lite lignende skader hos ungdommen nå tildags, de jeg jobber med,der er det mest rygg og latskap de lider av. Så det er hva jeg har mest erfaring med.

    5. lineinspirasjon: Hehe latskap ja..det er jo en sykdom det også 🙂 Jeg har så lite tid på nettet om dagen at jeg ikke får lest en eneste blogg..satser på å få sett gjennom en haug med innlegg når eksamen er over 🙂 Savner bloggverden! Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg