På besøk i Gdansk!

I går tilbragte jeg mesteparten av dagen i Gdansk. Begynte tidlig som vanlig, opp klokken seks. Etter noen timers forberedelse på kontoret i Gdynia dro vi til Gdansk der vi besøkte det siste av de fire verftene her nede som er subcontractorer til prosjektet. Hyggelige mennesker, gode intervju og omvisning på verftet 🙂 Tilbake til Gdynia for noen timers jobbing til, der jeg fikk intervjuet og tatt bilder av site teamet her 🙂 Fantastisk fin gjeng 🙂 På ettermiddagen bestemte noen av oss seg for å ta toget inn til Gdansk og se på gamlebyen. Det gjorde vi, og det var superhyggelig!

Inngangen til gamlebyen i Gdansk..natt og dag fra Gdynia da denne byen er under 100 år, mens Gdansk er over 1000 år. Mange flotte bygninger, og det duftet belgiske vafler, pizza og andre godlukter på hvert eneste hjørne. Vi hadde en øl (jeg hadde farris) på en av kaiene der. Legger ved et lite bilderas fra gamlebyen 🙂

Kvelden ble avsluttet på Galeria Baltycka, et gigantisk shoppingsenter! Der var kjedebutikker, polske butikker, gourmetbutikker, ja i grunn det meste man kan ønske seg..utenom Topshop. For 1000 kr fikk jeg med meg kremfarget kåpe, silketopp, clutchveske, to par ankelboots, et par ballerinasko og et par pumps, i tillegg til litt mer nøtter og snacks 🙂 Jeg har fått gjort jobben jeg skulle gjøre her nede litt fortere enn planlagt så derfor tar jeg morgenflyet hjem i dag, i stedet for det planlagte kveldsflyet. Så jeg har bare en time igjen på kontoret her før jeg må si farvel til Polen, hvertfall for denne gang 🙂 Kofferten er helt sprengt..neste gang skal jeg ta med en større så jeg kan fylle den opp med billige godsaker 🙂

 

6 kommentarer

Siste innlegg