Palm Jumeirah, JBR walk og Dubai marina

Jeg har fremdeles en god del innlegg jeg vil dele med dere fra Dubai og Oman. Det er greit å dele opp, for ellers blir det så uendelig lange innlegg 🙂 Palm Jumeirah var en gedigen skuffelse, mest fordi du absolutt ikke kan se eller merke at det er noe som helst palmefasong på den når du er der, men også fordi det kjente hotellet Atlantis var totalt avsperret for folk. Bildet under viser det nærmeste vi kom. Hadde jo håpet å få komme inn og se på akvariet sånn som man kan på Bahamas 🙂 Det var nydelig vær denne dagen, så jeg gikk i skjørt 🙂

Etter et mislykket forsøk på å besøke Palm Jumeirah så dro vi videre til JBR og Dubai Marina. Vi gikk den 1,7 km lange turen på den såkalte JBR walk, noe som var helt greit. På grunn av høye bygninger så var det dessverre kaldt, så vi gikk ned på stranden i stedet. En nydelig strand nedenfor JBR! Videre gikk vi over trafikken og ned til Dubai marina. Snakk om fantastisk joggested! Det gikk fortau langs hele marinaen…og det var langt! Skulle gjerne hatt joggeskoene med der 🙂 Her var det også sol hele veien, så det var herlig 🙂 Fredrik og jeg fant et lekestativ som vi selvfølgelig måtte teste ut. Han med pullups, og jeg må et forsøk på pullups….langt ifra! Haha..

Vi leide en familiesykkel der Fredrik og jeg satt bak og syklet og mamma og pappa satt fremme og slappet av 🙂 Artig, og vi fikk jo faktisk trent litt også 🙂 Det var utrolig tungt å styre rattet! Ikke akkurat servo der nei 🙂 Vi spiste middag på en koselig italiensk restaurant utenfor Marina Mall. Kvelden ble deretter avsluttet på Mall of the Emirates. Kommer snart et innlegg om shoppingen i Dubai 🙂