Bergenshelg med familien

Hvert år i desember har vi julebord i Bergen sammen med familien. Da samles alle tanter og søskenbarn (+ søskenbarnet til mamma Anne) for hyggelig julemiddag på en restaurant i Bergen. Vi fant ut at vi har hatt denne tradisjonen siden 2009, og har vært innom mange forskjellige spisesteder siden da. Blant andre Bocca, Aroma, Chili, Escalon, nr. 13 og Boha. Vi var veldig fornøyd med Boha i fjor, så derfor ble det Boha i år også 🙂 Her serveres de en treretters middag, og du kan velge mellom fire alternativer. Jeg startet med kamskjell, hadde hjort og rotgrønnsaker som hovedrett og avsluttet med en brownie i rødvinssorbet. De to første var kjempegode, men sistnevnte var ikke helt etter mine smaksløker. Isen smakte faktisk rødvin, og er det noe jeg ikke klarer så er det rødvin.

Var en hyggelig kveld sammen med familien 🙂 Vi var så opptatt av å skravle at ingen av oss tenkte på å ta noen bilder av hverandre. Så maten er den eneste jeg har bilde av 🙂

Til tross for vonde knær etter halvmaratonet så var det herlig med en tur i frisk luft på søndagen etter at vi hadde sjekket ut fra Radisson på Bryggen. Første gang jeg bodde på hotellet der, og jeg var ikke imponert. Jeg fikk en knirkete ekstraseng som ga vondt både i rygg, nakke og hofter, og holdt de andre våken hele den første natten. Etter at jeg flyttet madrassen ned på gulvet så ble det litt bedre. Rommet hadde ingen klesskap så det ble litt kaotisk med tre personer der inne. I tillegg spiste jeg pizza der som oppkarbing på fredagen, og den var skikkelig BLØT. Føles ut som mikropizza. Han som satt ved siden av oss klaget til kelneren på akkurat det samme. Så jeg har virkelig bodd på bedre hotell enn det der! 🙂

Vi slapp stort sett unna regnet, og gikk rundt i Sandviken og på Bryggen. Var koselig julepyntet i krinkelkrokene på Bryggen. Var innom julebutikken var å sope med oss litt julestemning. Endte turen med kaffe og kake på Dromedar kafe i Strandgaten – et hyggelig lite sted som jeg gikk litt på når jeg bodde i Bergen.

Vi fikk tid til en times shopping i den søndagsåpne handlebyen før vi satte kursen mot Stord igjen. Da fikk jeg plukket med meg noen småting som nytt deksel til mobilen, små pelsdotter til å sette på pumps, og et magebelte. Alt i alt en hyggelig helg med blanding av shopping, trening, avslapping og familiekos 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg