Søndagstur i Fitjar-fjellet

God morgen! Og beklager at det blir så mye fjellturer på bloggen om dagen – det er stort sett det jeg holder på med i tillegg til trening 🙂 Kostholdet er ganske ensformig, derfor har jeg ikke så mange oppskrifter å dele med dere. Men jeg hadde en herlig kyllinggryte i helgen, den kommer i morgen 🙂 På søndag var jeg på tur med mamma og pappa. Vi besøkte Prestavarden, Barlindalsvatnet og Morkavatnet. 

Det er alltid kjekt å ha pappa med på tur, for da følger vi omtrent aldri stien. Han guidet oss gjennom bratte skråninger, klatring i brakebusker og aking i steinrøyser. Haha, jeg ler meg ihjel av å tenke tilbake på det – vi fulgte hjorten sine stier, og de er nok hakket bedre til beins enn det vi mennesker er 🙂 Det mest fascinerende er at pappa alltid finner veien! Jeg skjønner det ikke! 🙂 

Det finnes alltid en mulighet for en pushup 🙂 

Fra Prestevarden til Barlindalsvatnet fulgte vi en hjortesti, og terrenget så flere ganger ut som på bildet ovenfor 🙂 

Ved Barlindalsvatnet var det noen som hadde skrevet i boken at de hadde sett tre hoggormer. Da fikk vi litt panikk, og løp omtrent veien til Morkavatnet. Den avstanden var ikke så stor. 

Ved Morkavatnet hadde vi en liten matpause før vi fulgte stien tilbake til bilen. En fin tur på ca. 1 mil som vi brukte i overkant av 3 timer på (uten pause). Lite bratte stigninger, men litt myrete enkelte steder. Det er sjelden jeg kommer helt tørrskodd hjem fra tur. Goretex er ikke fullt så vanntett som de lover. 

I dag er det som i går skikkelig drittvær igjen, så jeg sitter inne og lurer på hva jeg skal gjøre på i dag. Det blir en styrkeøkt på overkropp, men det ser dårlig ut for fjelltur. Jeg orker ikke reprise av Agdesteinsfjellet – det var ufyselig. 

Jeg har fått flere forespørsler fra folk som ønsker å stille i fitness. Lurer derfor på om jeg skal tilegne meg litt mer kunnskap på det området, og rett og slett utdanne meg til fitnesscoach. Jeg vet ikke om det er marked for det, men jeg syns det er veldig spennende, og føler at det er på tide at jeg øker kunnskapen enda et hakk 🙂 Såvidt jeg vet så er det ingen på Stord som har det. Er det en ting som er sikkert så er det at man aldri blir utlært innen kosthold og trening! Det er alltid ny forskning, og noe nytt å sette seg inn i. Vi lærer så lenge vi lever 🙂 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg