Høyt og lavt i Haugesund

I går skulle mamma og jeg på kino i Haugesund. Vi dro når mamma var ferdig på jobb slik at vi kunne prøve å finne noen av Telltur-målene i Haugesund før kinoen. Det skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Etter en sååå positiv erfaring fra turmålene i Sveio, var det veldig klurete å finne frem til de i Haugesund. Klauv fant vi ikke ut av, så den må vi ha kjørt forbi. Såt klarte vi heller ikke å finne. Vi startet med Kvalarunden som startet ved Haraldsstøtten, og etter mye om og men klarte vi også å finne Steinsfjellet, og fikk med oss Kringsjå og Krokavassnuten.

Kvalarunden var ikke noe spesielt. Det var en tur i flatt terreng som startet nede ved kysten. Deretter fortsatte den inn i flere byggefelter og gikk mesteparten på asfalt både på fortau og i større veier. Ganske kjedelig! 5.1 kilometer føles ganske langt på denne runden. Vi brukte ca. 50 minutter. Jeg skjønner ikke hvorfor de heller har hengt koden nede på fyrtårnet, det hadde vært en finere destinasjon 🙂 

Et sted som var mye hyggelige var Kringsjå, en liten seter på toppen av Steinsfjellet. Om søndagen fra kl. 11-14 er det kafe, og det så utrolig hyggelig ut! kan også tenke meg at det er et hyggelig sted å ta med barn da det var sauer, høns og andre dyr der 🙂 De hadde også laget det hyggelig rundt med Flintstones-inspirert tema 🙂 Flott sted! Også veldig kort vei å gå – ca. 700 meter per vei 🙂

Siste stopp, og det eneste som var i nærheten av å kunne kalles et fjell. Haugesunds høyeste fjell på 249 meter – Krokavassnuten. Det må sies at vi startet på 169 meter, så stigningen var ikke den helt store. Det tok ca. 30 minutter til toppen – første delen på grusvei, andre delen i godt opptråkket sti. 

Vi byttet klær på Markedet, fikk plukket med noen sommerplagg fra H&M, og dro på kino. Endelig skulle jeg få se The Huntsman! 🙂 Jeg elsket Snow White and the Huntsman. Denne filmen hadde fått dårligere kritikker, og jeg må innrømme at jeg syns den første var best. Men det var allikevel god underholdning – spesielt med en hunk som Chris Hemsworth i hovedrollen 🙂 

I dag har jeg trent styrke på bein og mage, og hatt PT-time. Jeg har også vært hos tannlegen, som kom med nedslående nyheter. Kommer tilbake til det. Nå skal jeg gjøre meg klar til litt mer PT-jobb. Ha en super kveld 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg