Mitt kjære Kypros

Nå sitter jeg her..tilbake i regnværet…føles som hele turen bare har vært en drøm…en herlig drøm…

img0070

Vi bestilte uspesifisert tur og fikk den for 1295 kr..traff Marion på Flesland etter jobb og vi fikk vite at vi skulle bo på Kalypso…Ayia Napa!!

Kom oss gjennom innsjekk og sikkerhetssjekk og fant ut at Vitaltour arrangerte tur for utviklingshemmede…skal si det var leven på flyet med skrikende og hylende turister og fulle syngende reiseledere. Vill klapping ved landing i Larnaka.

Dagene gikk stort sett med til strand og soling, shopping, restaurantbesøk og ut om kvelden. Kjempekoselig å treffe igjen alle folkene…Svetlana, Nowar, Martin, Laura, Malaz, George, Zozo etc. Kveldene ble stort sett tilbrakt sammen med venner på Senior Frogs og Bedrock..med litt Simos innimellom 🙂 Klarte å holde meg borte fra nattklubber hele uken så det gikk greit å komme seg tidlig opp for å dra på stranden. Herlig å kjenne solen varme kroppen og plassere alle tanker om kalde og regnfulle Norge langt langt bak i hodet. Zozo var på plass på stranden, og det var jo koselig 😉 Temperaturen lå på rundt 35 grader på dagen og 30 på kvelden. Vannet var også godt oppvarmet etter sommermånedene…livet er rett og slett nydelig når man kan slappe av på en strand 😉

img0151

img0167

Hadde jentekveld (Svetlana, Laura, Amelie, Marion og jeg) på La Casa cafeteria. Kjempekoselig sted med opplyst basseng, små dammer med vannliljer, broer og korgmøbler med hvite puter innimellom. Ble en cosmopolitan der ja 🙂

img0142

img0137

En dag leide vi bil for å dra til Nicosia. De må jo være den styggeste bilen i hele verden…en gul liten firkant…jeg lo og lo når jeg fikk se den..de så bare rart på meg i uteleie-shappen. Det ender ikke der…på veien fant vi ut at for å bruke 5 gir så måtte vi stivholde på den hele turen ellers hoppet den tilbake i fri…Marion og jeg holdt i ti minutter hver og byttet på det…var tungt for giren levde jo sitt eget liv…fantastisk eller hva?? Vi kom oss nå frem til Nicosia..der ble det litt shopping..fant også fantastiske granatepler!! Det er et stort savn fra tiden på Kypros..i Norge er de jo på størrelse med erter i forhold…;( Har 4 stk med meg i kofferten hjem..gleder meg!! Spiste på ett av byens beste pastasteder og var innom leiligheten jeg bodde i før for å hente en del ting som jeg har lagret der før vi kjørte tilbake til Ayia Napa igjen. Ble vinket inn av politiet på veien…jeg spurte “what is wrong?” “Nothing, you can go” sa han og smilte….hva det skulle bety får vi vel aldri vite…;)

img0116

Takk for en super tur Marion!!

3 kommentarer
    1. Herlig, Lisa!
      Heldig var du som endte opp der. Kunne ikke blitt bedre!
      så fantastisk ut 😀
      Lucky you! godt du kosa deg 🙂 det kan jo ikke unngåes heller da, når man er der 😀

    2. takk for en vanvittig bra tur som alltid!vi satser på fler av dem!du har vært en rev på å ta bilder!å beste selskapet man kan ha!jævla radarpar!rairai!

    3. Takk Kaja! Ja vi var heldige 😉
      I lige måde Marion!!! Radarpar så det holder!! Veldig fornøyd med bildet som du tok også by the way :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg