Halvveis i Easylife: bivirkninger

Her er middagen min i dag..kyllingpulver med varmt vann…nam 🙂 Etter at jeg nå nesten er ferdig med tredje uke på Easylife så kommer “bivirkningene” som perler på en snor. Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde fortrengt alt dette fra forrige gang. Man utsetter jo kroppen for noe litt ekstremt i en periode så det er jo naturlig at det blir sånn. Men spesielt moro er det ikke, sikkert en grunn til at jeg hadde fortrengt det 🙂

1) Hyppig vannlating..som det heter på legespråket. Rekorden til nå er 18 ganger på en dag! Slitsomt, men levelig siden jeg har kontorjobb 🙂 Hadde ikke gått i en barjobb!!

2) Sultfølelse. Denne gikk over etter 7-8 dager og jeg har i grunn aldri følt meg bedre når det kommer til mage, metthet etc. Aldri sulten, aldri mett, perfekt 🙂

3) Mensen annen hver uke. Dette er noe DRITT!! Og jeg hadde helt glemt det fra sist. Noen mister mensen, andre får det dobbelt opp..så klart måtte jeg ende i denne kategorien. Usj. Gleder meg til det er over!

4) Skamfryser!! Fordi man inntar mye mindre enn man vanligvis gjør, og fordi man har lite karbohydrater i kroppen så fryser man mye mer i de ukene man går på pulver. Jeg sitter med tykke gensere, teppe og ulltøfler på jobb 🙂

5) En ekkel tørrhetsfølelse i halsen. Dette kommer av at man ikke får i seg noe fast føde. Pulveret legger seg som en slags hinne bakerst på tungen/øverst i halsen og et par netter følte jeg at jeg skulle bli kvelt. Nå går det litt bedre, men gleder meg til dette er over for det er ekkelt!! Akkurat som å ha et tynt lag med mel i halsen som ikke går bort uansett hvor mye vann man drikker!

6) Dårlig ånde. Får ikke spise tyggis og man får ikke akkurat god ånde av disse shakene. Så det blir mye tannpuss og munnskyllevann 🙂

7) Slapp hud og stygge pupper. Æsj, dette er en av de verste. Fordi man går såpass fort ned i vekt så klarer ikke huden å følge like raskt etter uansett hvor mye man trener. Derfor blir magen bløt og puppene stygge. Heldigvis vet jeg av erfaring fra sist om at man fortsetter å trene og gir det litt tid så kommer dette seg etter 3-6 måneder 🙂

Ellers går vekten ned som den skal, og jeg er veldig fornøyd med å ha gått ned 5 kg på 3 uker! Nå gjenstår 5 kg til målet, jeg håper jeg klarer hvertfall 4 kg til innen de tre neste ukene. 5. mars er planen at jeg skal erstatte en shake med ett vanlig måltid. Håper det går etter planen så jeg slipper en ekstra uke 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg