Manneken Pis, Yves Saint Laurent og Brussel shopping

Verdens søteste Manneken Pis. Han var så liten og søt at vi måtte besøke han to dager på rad. Vi måtte til og med kjøpe en liten Manneken Pis i miniatyr og ta med hjem 🙂 Ellers var vi på Yves Saint Laurent utstilling. Utrolig kjekt å få se flere av kolleksjonene hans og ta del i hans fantastiske verden. Alle moodboardene hans fra 60-tallet frem til 2002 var utstilt og vi fikk se alle skissene og stoffmaterialene som var tiltenkt de enkelte designene. Dessverre var det ikke lov å ta bilder der inne, jeg fikk sneket meg til ett, men kunne gjerne tenkt meg flere. Spesielt av Mondrian-kjolen som jeg tror dere alle kjenner til 🙂 Jeg kjente hvor mye jeg savner å jobbe med mote og klær når jeg var der. Så utrolig fascinerende!

Shoppingen i Brussel er også helt fantastisk! Der finner du det aller meste: designerklær, kjedebutikker og mange andre kjekke butikker som jeg aldri har hørt om før. Utrolig gøy! Både mamma og jeg shoppet mer enn vi har gjort i hele år 🙂 Både sko, jakker, bukser, topper, smykker og vesker ble med oss hjem 🙂

Le Grand Place er hovedattraksjonen i Brussel.. Her ligger kafeer, restauranter og sjokoladebutikker om hverandre. Man blir utrolig imponert over fantastiske bygninger uansett hvor man snur seg 🙂

Her oppbevares alle antrekkene til Manneken Pis 🙂

Vi fikk med oss Yves Saint Laurent på siste dagen av utstilling 🙂

Spent på hva som venter innenfor 🙂

Fikk sneket meg til et bilde fra kolleksjonen fra 1960 🙂

Kjøpte med et kort/bilde fra kolleksjonen i 2007, året før han døde.

Fant en fantastisk Marc by Marc Jacobs-butikk der jeg virkelig fant drømmevesken!!!

Mamma inne hos Marc Jacobs 🙂

Her er vesken jeg drømmer om om natten. 5000 kroner koster den. Jeg måtte dessverre la den stå igjen, men ÅH så lyst jeg har på den!! Ser for meg at jeg kan ha den til alt i mange år fremover!! Synd det er så lenge til jul og bursdag 🙂

Fire par nye sko fikk bli med hjem..tre av dem var finsko..

og ett av dem ett par Nike Free…seriøst halv pris av hjemme omtrent! De er SÅ gode på foten…men det vet dere vel 🙂

Et lite utdrag av innkjøpene..jeg viser mer etter hvert som jeg har det på meg 🙂

I love Brussel 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. Marc Jacobs er jeg og fan av, har faktisk en veske som jeg fikk til halv pris på Harrods i London, brun. Og ja, digger Nike free. Søt farge på de nye skoene dine. Hvordan var det med kule/fancy kafeer i Brussel? Og fine parker til å løpe i, såg du noe av det?

    2. lineinspirasjon: Åh du er heldig 🙂 Jeg drømmer om den vesken..men prisen er litt stiv i forhold til lommeboken 🙁 Ja jeg likte skoene..utrolige gode på også..mine første Nik free 🙂 Løper du i dem? Vi så bare en park og der var det forbudt å jogge..haha..jeg hadde mamma med så da ble det lite trening, mest gåing. Hadde en økt på møllen på hotellet. Vi var i grunn ganske lite ute og spiste..en del koselige sjokoladekafeer 🙂

    3. Jeg løper kun intervaller eller hurtige langkjøringer i Nike free nå, ikke de lengste turene. Løpte kun i Nike free en periode, tror det er bla. derfor jeg sliter med endel skader/låsninger i rygg, hofte, skulder nå, for mye støt å ta imot for kroppen på sko som er så lite dempa…Prøv deg forsiktig frem med Nike free og trening!

    4. Alle skoene mine er Nike, har vel en seks-sju par.Synest de med mest demping er for klomsete. Bruker en “passe oppbygd” modell til de lengste løpeøktene, de letteste Nike free til kortere løpeøkter med tempo og styrkeøkter (godt med flate sko ved f.eks knebøy osv).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg