Skriv som en gud

Haha alltid like kjekt å komme innom Meny i Vika. Ser ut som de koser seg på jobb 🙂

Uansett…denne uken går det i ett. Jeg er på skrivekurs/kommunikasjonskurs i Oslo. Skriv som en gud, heter det. Krevende, men interessant. Fortsetter i morgen tidlig. Vi gjennomgår ulike sjangere, hvor leseren retter blikket i artikler, hvordan fange oppmerksomhet etc.

I går hadde jeg første time med Hannah. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke visste det var mulig å gjennomgå en så stor tortur på beina. Det føles seriøst ut som noe var alvorlig galt inni der. Beina er den sterkeste delen på kroppen min, og hun ga seg virkelig ikke. Fordi jeg har så stor endurance (som hun sier) på beina så må jeg kjøre hundrevis av repetisjoner. Økten var ca sånn:

10 min løping

30 dype knebøy med stang

120 dype knebøy med vekter i Smith-maskin (måtte ha litt drahjelp for å komme meg opp på de siste)

80 repetisjoner kne ekstensjon

180 repetisjoner innside lår med tre ulike stillinger

20 dype knebøy med stang

30 x 2 opp og ned med foten til taket (fra liggende stilling)

50 dype knebøy med stang

Jeg følte virkelig ikke at jeg kunne gå når jeg skulle hjem, akkurat som om kneet var helt strekt så jeg måtte gå med strake bein, haha. Prøvde å tøye litt i går, men var helt insane så var sikker på at jeg ikke skulle klare å gå i dag. Jeg kjenner det, men det er ikke så ille som jeg trodde. Vi får se hva hun finner på i morgen, tipper det er overkroppen som skal få gjennomgå.

Dietten jeg har fått er veldig lik den jeg allerede hadde laget selv. Jeg må fjerne vaniljekesam og ost, og får bare spise tre ulike typer karbohydratkilder. Det er virkelig en stor utfordring når man ikke har kjøkkenmuligheter! Blir litt lei av speltlompe med skinke og salat til middag hver eneste dag. I dag gikk jeg derfor på Jensen’s Bøfhus og testet ut fitnessmenyen der…hva kan jeg si..ikke spesielt imponerende! Jeg endte opp med å gå og kjøpe meg en kuleis på Aker Brygge etterpå. Hva skjer med motivasjonen??! Gi meg tilbake sommeren 2012! 🙂

Herlig vær i Oslo om dagen…:)

Tok meg en tur opp til NIH etter kurset, og fikk skaffet siste rest av pensumet for treningsveilederkurset. Neste uke er det skoleuke! Jeg har MYE å lese på en uke!

Hva synes dere om fitnesstallerken? Her har jeg ikke rørt noe. Grønnsakene tror jeg har vært fryst for de hadde frostskader og var helt bløte. Biffen var ikke så veldig impressive den heller…kanskje kyllingen er bedre 🙂 Noen som har prøvd den?

7 kommentarer
    1. Oh my for en mararittøkt!Eller hat/elsk-økt. Jeg restituerer så ufattelig dårlig nå på mine eldre dager, kan ikke skjønne at du kan gå etter noe sånt. Ved tunge bein synest jeg det er fint å tråkke lett, vel og lenge på ergometersykkel/spinning.
      Den bifftallerknen såg TRIST ut, ja.Har du vært på Vega Fair Food i Oslo? Enkel vegetarkafe, jeg digger maten der/buffet. Du får google den. 10 min å gå fra Stortinget.
      Skrivekurs…spennende.

    2. lineinspirasjon: Ja den var ganske intens den beinøkten altså! Det brant så sinnsykt! Og hun bare lo! Haha. Går faktisk ganske bra med beina, så klar for ny økt i dag 🙂 Gikk ett par timers tur i går ettermiddag, hjelper på det 🙂 Synes det er så kjedelig med sykkel…da må det hvertfall være spinningtime og det har jeg ikke tilgang på her. Takk for tipset om vegetarkafeen, den skal jeg jammen sjekke ut! Vanskelig å finne et sted jeg kan spise noe ute, pga dietten. Det må liksom være rent kjøtt, grønnsaker og basmatiris. Ikke store variasjoner. Søtpotet er lov, men det har de jo ingen steder 🙂 Nå er jeg klar for dag to på kurs..ha en fin onsdag Line 🙂

    3. Det var litt av en økt! Aldri i livet om jeg hadde gjort noe sånt på EN økt!
      Haha ja kan skjønne at du ikke kan gå etterpå ja huff da… :p
      Den bifftallerknen der var mega trist da! Slik ser ikke mine biffer ut ihvertfall, du får prøve kylling neste gang å se om den er noe bedre ja 🙂
      Kosten har MYE å si den har det… Så kommer treninga.
      Jeg klarer å få i meg nok proteiner iløpet av dagen ihvertfall, sliter litt med å spis NOK mat 2100kcal er MYE for meg, men må bli flinkere å spise 3 store måltider pr.dag tenker jeg så kommer det seg 🙂

    4. Victoria Håkonsholm: nei det var helt forferdelig når det stod på, men det er helt fint nå, fikk ikke så særlig vondt etterpå 🙂 PT-en min er litt frustrert fordi ingenting hun gjør får jeg gangsperr av..haha! Ja jeg vet at det dessverre er kosten som er viktigst..har fått beskjed etter en fettforbrenningsøkt i dag at jeg må holde dietten..og jeg vet jo det. Det bare suger! 2100 kcal faktisk! Det er mye hvis du skal spise bra mat ja..jeg har 1300 kcal og synes det er veldig lite..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg