Hei fra Warszawa

Vet dere hva? Jeg har i dag hatt 136 reisedøgn siden januar. Det er ganske sprøtt synes jeg. Det betyr at jeg har vært borte like mye som jeg har vært hjemme. Ikke rart det har gått rett vest med vekt, trening og kosthold. Det er jo umulig! Uansett..tilbake til poenget…jeg er i Warszawa! Skal besøke et verft i en by en time utenfor her mandag morgen og dro likså godt bort en dag tidligere for å få se byen. Jeg var heldig å finne Marriott på smarttilbudpris på booking.

Jeg har egentlig aldri vært så opptatt av å ha noe fint hotell. Men jeg må innrømme at jeg har blitt litt bortskjemt etter jobbstandarden. Dette hotellet jeg bor på nå er helt sinnsykt. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har bodd noe lignende sted, og at jeg nyter det så sinnsykt! Jeg har mer lyst å være inne på hotellet enn å sjekke ut byen…det sier sitt! Jeg bor i 38. etasje og har to store dobbeltsenger med en haug med puter oppi, massasjebadekar og en minibar som har et sykt utvalg av ost/kjeks/frukt, alt du kan tenke deg. Hotellet har treningsstudio i kjelleren og det er F.A.N.T.A.S.T.I.S.K!! Jeg har lyst å trene hele dagen! Det er kjempestort og har absolutt ALT av utstyr! Møller og sykler med TV-skjermer, basseng, boblebad, alle typer apparater, frivekter, powerplate etc. Jeg er akkurat ferdig med tidenes beinøkt..jeg sitter i sengen og beina skjelver enda 🙂 Herlig å ha en vektstang å leke seg med! Det har de jo dessverre ikke på Kværner der jeg trener når jeg er hjemme.

Frokosten er en egen historie. Det er nesten for mye. Alt av frokostblandinger, nøtter, frukt, juicer, muffinser, belgiske vafler med alt tilbehør (krem, sjokolade, syltetøy, bær, sjokolade og nøttedryss, sauser), croissanter og en hel haug med andre søte kaker, ulike typer brød og rundstykker, alt av salater og grønnsaker, skinketyper, oster, cottage cheese, yoghurter, eggetyper, omeletter, og en hel buffet med middagsretter! Seriøst! Jeg har sikkert glemt noe. Jeg overspiste totalt i går…så jeg var mett hele dagen. Satser på en bedre balanse i dag så blir det kanskje middag i kveld 🙂

Det eneste negative jeg har å si om hotellet er at alt koster ekstra. Det er vel å forvente på et sånt sted. 80 kr dagen for trådløs internett for eksempel. Og i tillegg så får jeg sykt trykk i ørene av å ta heisen. Den går så fort..så jeg går stort sett rundt 24/7 tett i pappen 🙂

Bildet over viser utsikten jeg har fra rommet…jeg nyter det så sykt om kvelden..sitte og se ut over hele byen 🙂

I går var jeg på en liten oppdagelsesferd. Gikk gjennom hovedgaten Nowy Swiat som hadde masse restauranter og koselige kafeer. Etter en god stund førte den gaten til gamlebyen…kjempekoselig! Jeg gikk meg vill på vei tilbake så jeg endte opp med å bruke tre timer på å finne hotellet. Men jeg fikk jo sett mye da 🙂 Resten av ettermiddagen tilbragte jeg på Zlote Tarasy, et gigantisk kjøpesenter som ligger rett over veien for hotellet. Så var det tilbake til rommet og kose seg med litt styrketreningsteori 🙂

Her koser jeg meg 🙂

Gårsdagens frokost..får se om jeg klarer å gjøre et bedre valg i dag 🙂

Her har jeg endelig funnet begynnelsen på gamlebyen 🙂

Jeg oppdaget en liten koselig italiensk restaurant med murvegger og noen få bord med hvit og rødrutete duker. De var anbefalt av tripavdisor, og hadde jeg ikke vært så mett etter frokosten så skulle jeg jammen spist der! Jeg har en følelse av at pizzaen hadde vært god 🙂

Is selger de over alt her…

Kulturpalasset i Warszawa!

Jeg falt pladask for denne kåpen..og stresset skikkelig for å finne den! Var utsolgt i denne butikken..jeg måtte tilbake på rommet for å google navnet og se om det var flere steder…jeg fant et ca 20 min unna…gikk dit og fant jakken! Lykke!! 🙂

Fant også en butikk som het Muscle City der det satt en gigantisk Arnold bak disken. Han anbefalte disse som fettforbrennere, så nå har jeg kjøpt for tre uker. Håper det funker 🙂

Det er forresten filmfestival her denne helgen..jeg var og sjekket..men alle filmene vises på polsk, og polske kjendiser kjenner jeg heller ikke til, så det var ikke så stort for meg 🙂

Kulturpalasset by night! 🙂

I dag har jeg ingen planer. Skal spise frokost, og så får jeg se hva jeg finner på. Jeg har ikke hatt tid til å lese noe særlig om byen så jeg vet ikke om det er noe jeg burde sett? Kom gjerne med tips 🙂

 

11 kommentarer
    1. Hei Lisa, først, så spennende å få være så mye på reise gjennom jobben. Jeg kan og fint venne meg til bedre hotellstandard, men man blir liksom så utakknemlig av det. Så prøver å bo litt “sjuskete” når jeg selv får velge innimellom sånn for å minne meg selv på at jeg ikke er rik, haha.
      Du, i vår og tidlig i sommer hadde jeg flere måneder hvor jeg var mye på reise (jobb og privat) eller bodde hos Lilleøster i Oslo for å hjelpe henne med barna. Jeg gikk NED i vekt, jeg, var jo på farten hele tiden. Nøkkelen heter planlegging, og jeg var spesielt mye på grøtkjøret, tok med porsjonspakninger til utlandet osv. Så var det treningen, da. Gikk over til å trene hovedsaklig korte økter, og intensivt. Det er utrolig hvor mye du får gjort iløpet av 30 minutter. Men jeg greide likevel å få til en langkjøring på 1:45 hver uke og, stod bare opp grytidlig….
      Reisene mine gikk gjerne langt og med nattfly, så det ble lite søvn i noen måneder, men det går for en stund. Tror ikke at du er så verst tøff mot deg selv, jeg måtte være helt NAZI siden jeg og har en enebolig hvor jeg gjør alt, også matinnkjøp pluss en samboer å ta vare på. Skriv ned treningsplanene dine for dagene fremover, det hjelper meg!

    2. lineinspirasjon: ingen fare for at jeg tror jeg er rik…skyr unna pikkoloene som pesten når de prøver å plukke opp kofferten min..haha…og jeg ender nok opp på 18 sengs sovesal i new york og miami..så lite luksus utenom jobb med andre ord. Man blir ikke rik av å bo alene!

      Jeg er imponert over hvordan du klarte å gå ned i vekt med et sånt liv! Men så er vi kanskje litt ulike! Jeg må være helt nazi på hva jeg spiser for ikke å gå opp i vekt. Bikker jeg 1000 kcal per dag så er det oppgang. Ikke noe i veien med stoffskiftet så det må være noe i veien med forbrenningen…treeeg. Jeg har prøvd å planlegge så godt jeg kan. Har ikke tall på hvor mange matbokser som har surnet/muglet i mangel på kjøleskap på hotellrom, hvor mange cottage cheese bokser jeg har blitt fratatt i sikkerhetskontrollen etc. I tillegg har jeg en jobb som betyr at vi av og til må ut og spise med leverandører, og da bestiller de for deg….Treningen planlegger jeg alltid, og får stort sett gjennomført en eller annen form for trening, men ikke nok til å få noe progresjon/resultater. Jeg må rett og slett være hjemme med treningsmuligheter og eget kjøkken for å få det til. Jeg har levd på en eneste lang diett i 3 år nå, og jeg er så utrolig lei av å hele tiden måtte tenke på hva jeg stapper i kjeften. Samtidig har jeg aldri noengang følt meg verre enn jeg er nå. Jeg vil helst bare ligge inne under dynen så noen slipper å se meg. Eneste positive er jo at jeg sparer penger på shopping for alt ser jævlig ut på…haha.

    3. Da skjønner jeg at dette er leit for deg, 1000 kalorier er ingenting. Jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd om andre skulle ta kontroll over hva jeg spiste, heller, er helt avhengig av å spise næringsrikt for å fungere i hverdagen….
      Når reiser du til New York og Miami? Har selv en ledig helg til reise om ti dager. Har sett på alt fra Colombo/Sri Lanka til San Francisco, ennå ikke funnet rute og pris jeg er helt fornøyd med, så vi får se….

    4. Jeg reiser gjerne mye, ofte, og lenge privat…men minst mulig i jobb… blir i stort sett det samme – flyplass, fly, taxi hotell… som regel ikke tid til å faktiskt se seg rundt der man er…
      men privat…ja takk mer reiser 🙂 !! 5 uker ferie er alt for lite…

    5. lineinspirasjon: nei det er ikke så enkelt! skulle gjerne byttet kropp! 🙂

      Jeg reiser 2 nov til New York og videre til Miami 6 nov. Blir der til den 11. Jeg fikk faktisk alle billettene til rett over 4000…det var bra synes jeg..nå på jeg bare finne overnatting også 🙂 er ikke så rik for tiden! sri lanka og san francisco på en helg? det er bra gjort hvis du klarer..tar jo omtrent en helg bare i reisetid dit vel…jeg var på sri lanka i 2003…fascinerende land, og mye å se, men mange innpåslitne indere..haha 🙂

    6. Det var råbra pris mht NY og Miami!
      Ånei, det blir isåfall enten/eller mht reisemål. Har vært mye i San Francisco tidligere, byen var veldig meg da jeg var yngre. Men vet ikke om jeg er like hippie nå på mine eldre dager, haha!

    7. lineinspirasjon: Ja jeg var ganske fornøyd med prisen på reisen! 🙂 Blir spennende å se hva du bestemmer deg for da! Jeg likte gatene i san francisco..og fishermans wharf..men det var så kaldt der i forhold til resten..jeg liker san diego 🙂

    8. hehe..ja ferie og penger henger litt sammen..
      Skal til Orlando i jobb siste uken i Januar – spørs om det ikke blir en uke ferie da også… Key West !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg