Sunnere quesadilla

Åh i dag må jeg dele oppskrift på en helt nydelig middag med dere! Og det beste av alt – den tar max 15 minutter å lage! 🙂 Når du har dårlig tid og skal løpe fra jobb til jobb så er denne helt perfekt! Her føler du virkelig at du spiser skikkelig usunt, men det er et fullverdig sammensatt måltid av proteiner, fett og karbohydrater på rundt 500 kcal 🙂

Du trenger (til 1 person):

  • 1 kyllingfilet ca. 150 gram
  • Valgfritt krydder – jeg hadde bare salt og pepper, men tacokrydder er sikkert godt.
  • Valgfrie grønnsaker/frukt (min favoritt er paprika og ananas, velg dine favoritter)
  • 2 havrelomper
  • 1 ts grønn pesto (du kan gjerne lage din egen, men jeg var lat og brukte ferdig på glass)
  • 20-30g revet ost
  • Frisk salat som tilbehør

Dette gjør du:

Stek kylling med valgfritt krydder, og kutt opp grønnsaker. Jeg steker kyllingen i 1 kcal spray + vann for å slippe å få så mange kcal med der. Brun grønnsakene med kyllingen når den er ferdig. Smør et tynt lag med pesto over en havrelompe og legg den i en tørr stekepanne. Ha kylling og grønnsaker og et dryss med revet ost over. Topp med en ny havrelompe. Stek på middels varme i ca. 2 min per side til osten er smeltet og lompene er gylne. Del i fire biter, og server med salat. 🙂

Dette var helt nydelig, så håper dere vil prøve 🙂 Enjoy!

8 kommentarer

Siste innlegg