TRX-sertifisering

I går fullførte jeg TRX-kurset ved Gymline i Oslo, og er nå sertifisert TRX-trainer. Vi var en gjeng på 8 PT-er som gjennomførte kurset. Kursleder var Alexander Aalerud som jobber som PT på Optimal Trening i Oslo. Vi startet med grunnleggende teknikker for oppheng og for å komme seg effektivt på plass i slyngen. I tillegg var det en del fokus på høydejusteringer i forhold til øvelser. Ca. 70 øvelser ble gjennomgått, oppdelt i bein/bryst/rygg/armer og core. Vi øvde mye på teknikk, og så kjørte vi en super sirkeløkt med 12 øvelser for hele kroppen. Kurset ble avsluttet med caseoppgaver der vi måtte lage et program (i TRX) for en spesifikk kunde. Vår gruppe skulle bedre teknikken sin i tennis, i tillegg til å stramme opp kroppen, så vi la opp til en treningsøkt som var spesifikk for det, med spenst, rotasjonsbevegelser og jobbing i flere plan.

Det var en morsom dag, og selv om det var superslitsomt på slutten så vet jeg at jeg er på riktig plass. Trening er gøy, og det er alltid fantastisk å få påfyll av ny kunnskap. Jo mer man lærer seg, jo mindre føler man at man kan! Det er alltid noe nytt å lære i denne verdenen 🙂

Det ble virkelig en lyntur til Oslo denne gangen. Jeg ankom på kvelden onsdag og dro tilbake rett fra kurset på torsdag. Fikk tid til å stikke innom Østbanehallen (som åpnet forrige uke) og en helsekost og utenlandsbutikk for å dra med meg masse godsaker 🙂

Østbanehallen er åpnet på nytt, og for å være helt ærlig så ble jeg ganske skuffet. Jeg hadde sett for meg et matmarked a la Mathallen på Vulkan, men her var bare en liten matbutikk – Flavours food market – ikke så veldig ulik Meny.

I tillegg var det en Loccitaine og en Oliviers, og en sjokoladebutikk som het dropsen.

Restaurantutvalget var blandet, og det er sikkert mulig å få seg et godt måltid der, men jeg merker at det er andre steder i Oslo som frister mer 🙂

Fredag kveld på hotellrommet så koste jeg meg med en skikkelig USUNN kanelsnurr fra BIT. Kanelsnurrer er en av mine største svakheter, og den på BIT er så himmelsk god at jeg klarte rett og slett ikke å gå forbi den 🙂 Den var hvert hver eneste kalori! Til gjengjeld så trente jeg så mye dagen etter at jeg sikkert trengte energien 🙂

Og så prøvde jeg meg for første gang på grønnkålchips. ÆSJ sier bare jeg! Den kan dere ha for dere selv! Et flak, og boksen gikk rett i søppelet! Skrekk og gru! 🙂

Her ser dere sortimentet jeg fikk plukket med meg fra helsekost og Nor Dagligvarehandel. Der har de så billige nøtter, jeg må alltid fylle opp kofferten. Savner virkelig en sånn butikk her hjemme! I tillegg kjøpte jeg 20 granatepler for 238 kroner! Latterlig billig! 🙂 Kofferten var 5,1 kg bort, og 19,5 kg på vei hjem..så dere kan tenke dere 🙂 Paranøtter, cashewnøtter, peanøtter, pistasjnøtter, makademianøtter, salte mandler og pinjekjerner ble med sammen med mine elskede coco crunch kuler og lakrisbarer 🙂

I dag er det fredag, og jeg skal på Fifty shades-filmen med tre veninner. Noen andre som skal?! 🙂 Ellers er det jo både valentine og fastelavn i helgen, så jeg kommer nok tilbake med en bolleoppskrift 🙂 God helg så lenge!

2 kommentarer
    1. Jeg har foreløpig ikke noe forhold til trx-trening! Hater også kålchips. Og elsker Coco crunch fra Smoothie xchange. Østbanehallen er genial etter mitt behov. Det er et evig stress både morgen og ettermiddag når jeg pendler forbi Oslo S hver dag. Noen få meter til siden, og jeg kan sette meg ned på Østbanehallen i ro og mak rett etter jobb om behovet er der, helt herlig!

    2. lineinspirasjon: ja coco crunch er himmelsk! jeg kjøper de på helsekosten på gunerius. prøvde å reskape de her om dagen, ble ikke så aller verst, men må jobbe litt til med oppskriften 🙂 står jo bare varer bakpå, ingenting om forholdet mellom de 🙂 ja enig i at østbanehallen var veldig rolig! i forhold til oslo s var det herlig å komme ned der 🙂 men ble litt skuffet over markedsutvalget..hadde sett for meg mer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg