Eksperiment: torskedietten

I dag starter jeg et 4-dagers eksperiment. Jeg vil begynne med å påpeke at dette ikke har noe som helst med sunnhet å gjøre. Det er en EKSTREMdiett som varer i 3-4 dager, der målet er å dehydrere seg for å gå ned nok kilo til å passe inn i en bunad/brudekjole hvis du av en eller annen grunn er i en krisesituasjon. Det er ikke en diett som skal følges mer enn noen få dager. Det er ikke farlig over så få dager, men over lengre tid kan denne dietten være skadelig og veldig nedbrytende for kroppen.

Jeg liker alltid å teste ut ting. Spesielt for å vite hvordan det kjennes på kroppen og hva resultatet blir av det. Og siden det er 17. mai på søndag og bunaden er litt trang så tenkte jeg at dette var en god anledning til å teste. Denne dietten kommer fra mitt store treningsforbilde Espen Arntzen og brukes innimellom av kjente treningsprofiler før de skal på TV, for å se best mulig ut (camera adds five pounds:))

For at dere skal få et innblikk i hva dette går ut på så deler jeg oppskriften med dere:

Torsdag (i dag): 600 g kokt torsk (800 g for menn) uten noe som helst form for krydder eller tilbehør fordelt på så mange måltider du vil + så masse vann du klarer å drikke

Fredag: samme som dag 1

Lørdag: samme som dag 1, men du slutter å drikke kl 18

Søndag: spis et måltid med karbohydrater som du er vant til å spise, ingen drikke før etter lunsj

Siden jeg ikke er så glad i hvitfisk så er dette virkelig en stor utfordring for meg. Men av og til må man teste sine grenser langt utenfor komfortsonen! 🙂 God torsdag! 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg