Resultater fra torskedietten

Takk og lov at tre dager med torske er vel overstått! Gjett om det smakte godt med proteinshake og havregryn til frokost på 17. mai!! 🙂 Det var himmelsk! Torskedietten er ganske heftig, og virkelig ikke verdt resultatet for min del. Det er den største utfordringen jeg har hatt i hele mitt liv. Det er enklere å gå 100 dager på shake enn å spise torsk uten smak til alle måltider i tre dager på rad. Spesielt når resultatene ikke er i nærheten av minus 4-7 kg som lovet. Og jeg har fulgt den slavisk. Bare jeg hører ordet torsk så blir jeg kvalm, og jeg skal ikke se eller smake på den fisken igjen på veldig veldig lenge. Så hva ble resultatet?

Vekt: – 2.4 kg

Midje: – 2 cm

Hofte: -0.5 cm

Bryst: – 4 cm

Arm: 0,5 cm

Lår: 0 cm

Dette syns jeg var utrolig dårlig til å ha levd på 4-500 kcal til dagen. Både lemonade-dietten og shakedietten gir meg bedre resultater. Så dette var FAIL! MEN, jeg tok utfordringen, og til tross for uendelig med brekninger og kvalme så holdt jeg ut. Nå kan jeg ærlig si at torskedietten SUGER, og jeg har sinnsyk respekt for fitnessfolkene som lever på torsk i flere uker. Håper de får ha noe form for krydder på! Og gjemme den inn i brokkoli! 🙂 

Energinivået har vært helt på BUNN disse tre dagene på torskedietten. Første dagen var den beste. Da hadde jeg energi på trening fra maten kvelden før. Hodet var også ok. Dag 2 våknet jeg med en sinnsyk hodepine som ble så ille at jeg fikk synsforstyrrelser. Tilbragte flere timer på sofaen, og kom meg ikke på trening, med unntak av en herlig tur med Trude 🙂 Jeg har også vært veldig kvalm og hatt torsken langt oppi halsen. Den siste dagen var bedre med hensyn til hodet, og jeg dro tidlig på trening. Men pusten/pulsen var helt på tryne. Hjertet tikket dobbelt å fort og jeg slet skikkelig med pusten i de tunge løftene. Akkurat som å ha en sinnsyk forkjølelse, og svetten rant unormalt mye for en overkroppsøkt. Veldig ubehagelig følelse, og noe som kan skje på veldig lavt kaloriinntak. Prøvde meg på en tung beinøkt på kvelden på 17. mai, men måtte rett og slett bare bryte fordi jeg ikke klarte å opprettholde buktrykk. Det funker dårlig i markløft og knebøy. Så jeg får prøve igjen i morgen.

Jammen er det godt at torskedietten er over, og jeg er tilbake i gode rutiner på matfronten 🙂 I kveld skal jeg til Bergen på fitness fagkveld og høre på Therese Fostervold Mathisen som snakker om sommerkroppen 2015 🙂 Veldig relevant tema!

Og på slutten så må jeg bare slenge med: +2.3 kg i dag etter 17-mai-feiringen i går. Så da var effekten av torskedietten over etter en dag. Haha! Da skjønner dere at det bare er snakk om væsketap (fordi jeg ikke spiste et gram karbohydrat i den perioden) og jeg i går spiste bare carbs 🙂 Don’t do it!

6 kommentarer
    1. Hoho! For en utrolig nedtur. Æsj, bare torsk, hadde blitt gal. Selv prøvde jeg en diett som besto av kun kjøtt i ei uke.. Lam, karbonadedeig og kylling var det jeg omtrent levde på. Den dietten var hard! Fikk skikkelig vondt i magen og hadde ingen overskudd. Kan heller ikke anbefales 😉 uka etter hadde jeg banandietten, den gikk faktisk overraskende bra og hadde masse energi. Jeg testet ut dietter som du sikkert skjønner.

    2. slankerinna: hehe ja det tenker jeg! banan er jo karbohydrat så tipper det kommer litt mer energi ut av den ja! har sjelden følt meg så slapp som på torskedietten 😛 absolutt ikke verdt det! Gøy å teste ut dietter, hvertfall før man forteller om de til andre 🙂 Alltid gøy med et eksperiment!

    3. Vær du sikker, dette skal jeg ikke prøve! Har du ellers bestemt deg for å delta på noe av alt det artige som foregår i september jfr innlegget ditt? Anbefaler et løp med tidtaking, mye mere motiverende og konkret enn kommersielle Color me rad…..

    4. lineinspirasjon: kjekt at du er innom enda Line! 🙂 Savner allerede bloggen din! 🙂 Jeg har veldig lyst å prøve et løp, men jeg er så livredd å være med i en konkurranse! Hehe vet ikke hvor denne angsten kommer fra…det å bli tatt tid på..skrekk og gru 🙂 Derfor color me rad virker litt mer avslappet…:) Men jeg burde absolutt få fingen ut og bare melde meg på et løp! Så er det ingen vei tilbake liksom :p Har du meldt deg på noe?

    5. Jeg testet dem og skrev om det underveis.. Sikkert endel som ikke ble fristet til å gjøre det samme. Hehe.. Akkurat dom at jeg ikke ble fristet til å prøve torskediett;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg