Sørliknatten og Stavalifjellet

1. mai var jeg med mamma og pappa på tur i Stord-fjellet. Disse langturene tør jeg ikke å gå alene, for det er så dårlig merking i fjellet på Stord og Fitjar. Ikke et eneste skilt mot Sørliknatten eller Stavalifjellet så jeg hadde aldri visst hvor jeg skulle gå uten pappa 🙂 Turen var på ca. 11 km og tok i overkant av 4 timer i gåtid. Da gikk vi i moderat tempo. Foruten at dette må ha vært en av de kaldeste dagene på lenge, så var det en fin tur! 🙂 

Navigatøren 🙂 

Det blåste voldsomt på Sørliknatten, så det gjaldt å hente koden og løpe ned igjen! 

Siden det var 1. mai så avsluttet vi turen med kuleis – det smakte helt fantastisk!! 🙂

Til slutt må jeg dele denne godbiten med dere. Sunnere sitronfromasj – den ble knallgod! Oppskrift kommer i morgen 🙂 

Ikke noe turvær i dag heller, så jeg holder på å gjøre meg klar for gymmet. Blir en tung styrkeøkt på bein i dag, og litt jobbing resten av dagen tenker jeg. Håper dette vårværet har tenkt å melde sin ankomst snart! 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg