Begravelsen til farmor

I går var det begravelse for farmor i Biskopshavn Kirke i Bergen. Har gruet meg lenge til denne dagen..begravelser er alltid så forferdelig trist..det er den dagen det virkelig går opp for deg at den du er glad i faktisk er borte for godt. Vi får aldri mer snakke med farmor, aldri mer le av alt det morsomme hun sa…aldri mer høre den enorme kunnskapen hun hadde om gamledager, historie, reiseliv etc…det er en forferdelig tanke.

Det var en fin begravelsesseremoni der tante Siv hadde skrevet en kjempfin minnetale om farmor og alt hun opplevde på de 92 årene hun levde. Det er ganske utrolig hvor mye hun har gjort opp gjennom årene…Det var også utrolig masse flotte blomster rundt i kirken fra familie, slekt og venner.

Kisten pyntet med blomster…rart å tenke på at farmor ligger oppi der…

Siden farmor alltid ble så glad for å få ting vi hadde laget så fant jeg ut at jeg ville lage kransen som skulle være fra oss barnebarna selv i stedet for at vi skulle bestille den. Jeg valgte hvitt og blått siden kistedekorasjonen var i hvitt, blått og rødt. Det var forferdelig når vi gikk opp og la hver vår hvite rose på kisten før den skulle bæres ut…og når bilen kjørte avgårde med henne og vi visste at vi aldri kom til å få se hun igjen…

Hjertekransen jeg laget til farmor fra oss…

Det er så lite man vet om døden, men jeg håper farmor har fått hørselen tilbake og har hatt en koselig julefeiring sammen med farfar 🙂

Farmor sånn jeg husker henne…her ler hun av grevinnen og hovmesteren julen 2008 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg