Bursdag og konfirmasjonshelg på Stord

Dro hjem med båten fredag kveld etter jobb. Mamma hadde laget nachos så vi koste oss med det før vi la oss. Lørdag var det nydelig vær så vi tok en tur på Leirvik og gikk litt i Borggata. Jammen er den blitt trist…er ikke så mange fristende butikker der lenger…den hadde trengt seg et trekkplaster! Ble allikevel en liten shoppingrunde..fant meg en ny kjole som jeg kunne bruke i Elisabeth sin bursdag på kvelden.

Møtte de andre på Frugård rundt klokken seks. Spiste lasagne, nachos, quesedillas, burritos, fajitas etc. og koste oss 🙂

Etter et voldsomt styr for å dele opp regningen gikk vi opp til Elisabeth for å vorse. Der ble det snakking, musikk, dans og kos før vi dro til Leirvik og på Delis.

Bursdagsbarnet med presangen fra Kenneth på hodet 🙂 Hos meg fikk hun Ed Hardy vin og t-skjorte og fra Monica og Terje en baboschka og en stilig skål og mugge med gammeldags Kelloggs motiv på 🙂 Hva hun fikk hos de andre fikk jeg ikke helt med meg…

Elisabeth, Monica, meg og den søte bamsen til Elisabeth  – Bim 🙂

Monica, Kristoffer og jeg 🙂

Kristoffer og kjæresten Rebecca…søtt par  🙂

Jentene danser 🙂

Her er vi på vei ned til Leirvik. Jeg holdt meg til vann resten av kvelden siden jeg skulle i konfirmasjon dagen etter. En koselig kveld!! 🙂 Gratulerer med overstått Elisabeth! 🙂

Søndagen ble jeg vekket tidlig av mamma som stresset rundt for å få på seg bunaden. Hun kom inn på rommet flere ganger for å få hjelp til å sette på mansjettknapper og søljer. Fant ut at det var like greit å stå opp for her var det ikke mulig å få sove lenger. Klarte jammen å få bunaden på meg jeg også, med litt hjelp fra Fredrik.

Var ganske fullt i kirken når vi ankom, men vi fant litt spredte plasser innimellom. Ble sittende langt bak så vi så ikke så mye til konfirmanten (Per – søskenbarnet mitt) men vi fikk nå med oss en utålmodig unge som sparket meg i rompa store deler av “seremonien” og en mann som sang høyere enn alle andre i kirken til sammen (han var flink!) så det manglet ikke på underholdning. Lærte også om “fremsnakking” som er det store nye – motsatt av baksnakking – altså snakke fint om mennesker når de ikke er til stede 🙂

Her sitter Per..akkurat blitt konfirmert..ganske alvorlig 🙂

Fikk gratulert og tatt litt bilder av Per når han kom ut fra kirken, og så dro vi til “Fjellstova” for å feire han. Der var det fint pyntet bord og disket opp med blomkålsuppe til forrett, røkt svinekam til middag og is med bjørnebær til dessert. Nam! 🙂 Etterpå var det kakebord med utrolig mange flotte kreasjoner.

Familien Skram med konfirmanten i front 🙂

Besto og besten var på plass…både i kirken og på “Fjellstova”. De beste som finnes!! 🙂

Per klarte også med litt jobb å få av noen ringer på kransekaken, og vi sang noen sanger som familien hadde diktet til han. Var en koselig dag, og en lukrativ kveld for Per som hadde hanket inn en ganske så saftig pengesum på slutten av dagen 🙂

Pappa med kaffebordet…legg merke til de fine blomsterdekorasjonene som var på bordet.

Mamma med babyen til Ailinn…Agnes. Kjempesøt 🙂

Fantastisk nydelig kake med bilde av Per som baby! 🙂

Gratulerer med vel overstått Per! 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg