Båttur på Tysnes

Helgen etter at jeg kom hjem fra Kypros ble jeg med mamma og pappa på båttur til Tysnes. Det var Tysnesfest den helgen, men vi fikk ikke med oss noen konserter. Fredagen var vi en tur i Våge sentrum, men pappa hadde skadet foten så han kunne omtrent ikke gå. Jeg måtte bære han på ryggen tilbake til båten 🙂 Vi spiste pasta carbonara før vi dro bort til hytten til Anne Kathrine og de og koste oss der resten av kvelden. Det pøsregnet men vi satt allikevel ute under et “tak”. Jeg fikk teppe og dyne så det gikk greit 🙂

Klar for pasta og salat 🙂

Det høljet ned når vi skulle ut fra Våge så jeg måtte kle meg i regntøy fra topp til tå for å hente inn fendere og løse tau…kledelig eller? 🙂

På hytten til Anne Kathrine og de med Gunvor..Elise var snill og fant dyne til meg..norsk sommer på sitt beste!! 🙂

Vertskapet 🙂

Lørdagen tok vi turen inn til Våge Sentrum. Pappa skulle til legevakten så vi måtte følge han inn til sentrum for å møte Fredrik med bilen. I oppoverbakke måtte han har krykker og bortover og nedover brukte han sykkel. Jeg måtte da ha sykkel i oppoverbakke og krykker i nedoverbakke…dårlig deal, men fikk nå trent litt..haha 🙂

“Krøplingen” på sykkel…:)

Jeg måtte passe på krykkene…her foran et helikopter som drev og flydde folk rundt på sightseeing 🙂

På ettermiddagen kom Bente og Jomar, Silje og Peter og tante Siv på besøk. Da ble det grilling på kaien og en tur opp til Elise og de for å spille Alias etterpå 🙂

Silje lager salat..hun bruker nesten enda lenger tid enn meg!! 🙂

Grilling på kaien på lørdagskvelden…koselig 🙂

Søndagen begynte med nydelig vær så da ble det litt soling på kaien, litt leking med Henrik og Knut Erik og en båttur rundt omkring i distriktet. Silje og jeg prøvde å ligge frempå båten å sole oss, men etter hvert var det mye mer skyer enn sol så det ble kaldt. Vi fant en dyne som vi rullet rundt oss når solen var borte 🙂

Meg, Gunvor og Anne Kathrine i strandkanten 🙂

Skjønne Henrik elsket å kaste stein i vannet..han drev på i evigheter 🙂

Kos i strandkanten 🙂

Olava ville også bade 🙂

På badeplatformen…iiiiiiskaldt i vannet..huff og huff…

Prøvde oss på litt soling…(tante Siv sitt bilde)

…men det ble fort kaldt så da måtte vi pakke oss inn i dyna 🙂 (tante Siv sitt bilde)

Silje og Peter prøvde fiskelykken…tror de endte opp med en lyr så det var ikke den store fangsten 🙂

Tante Siv, onkel Jomar og tante Bente på båttur 🙂

Pappa og Fredrik i førersetet 🙂

Meg og mamma på kjøkkenet 🙂

Var en koselig helg på Tysnes, og kjekt å treffe igjen Silje etter gammelt 🙂 Takk for en fin helg folkens!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg