Jobbintervjuer og forberedelser til flytting

Dagene går opp i bussturer til og fra Larnaka, enten det er å signere kontrakt på leilighet, fikse vann og strøm til leilighet eller gå på jobbintervjuer. I dag har jeg vært på intervju på en av de mest kjente skolene her på Kypros; InterCollege. Hadde store forventninger til jobben der, men ble skuffet ettersom de ville ha meg som agent for å rekruttere norske, svenske og danske studenter til skolen. Jobben er kommisjonsbetalt, og jeg tror ikke det er noe enkelt å tjene mye penger på det ettersom mange skandinavere er skeptiske til studier på Kypros..er ikke så mange som er som meg 🙂 Kan eventuelt vurdere det som deltidsjobb, men det er ikke førstevalget mitt!

Etter intervjuet gikk jeg rundt i gatene i Larnaka og fant en super “tingbutikk” som hadde mange av de tingene jeg trengte til gode priser – Poplife. Endte opp med å handle så mye at jeg fullte opp en hel taxi. For 200 euro (1600 NOK) fikk jeg: benk med to hyller til “gangen”, stort speil, 6 panner, profesjonell varmeovn som visstnok skulle gi like god varme som en peis, teppe til stuegulvet, tørkestativ til klær, 3 sofaputer, bosskurv, keramikkbolle, stor bilderamme, dørmatte, vannkoker, mopp og diverse kjøkkenartikler. Det synes jeg var en god pris!

Når jeg skulle ta heisen opp med alle tingene til leiligheten fikk jeg ikke plass til alt. Jeg bestemte meg for å la varmeovnen stå igjen, ettersom den stod inne i gangen og det bare kom til å ta et minutt å få resten av tingene opp. Jeg kastet alt inn i leiligheten og gikk ned igjen for å hente ovnen. Den var borte!! På et par minutter så hadde noen stjålet den!! Jeg ble så forbannet, sjekket over alt, gikk alle trappene opp og ned flere ganger, men ovnen var ingen sted å se. Den kostet 80 euro, var nedsatt fra 130, og det var den siste. Utrolig irriterende!!!

Fikk plukket med meg et skranglete salongbord (med en viss sjarm) fra en bruktbutikk til 12 euro. Får se om jeg får gjort noe med det. I morgen er det nytt jobbintervju, og så skal jeg se om jeg ikke får leid bil så jeg kan ta en tur til Ikea og handle inn resten jeg trenger, og en tur på Carrefour for å fylle opp kjøleskapet. Etter fire måneder uten kokemuligheter skal det bli herlig å kunne lage sin egen mat igjen!! 🙂

Bilder kommer snart! Har tre dager igjen på Carwash, og så flytter jeg på søndag :)) Klem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg