Åh spenning

Åh dere..jeg har blitt tilbudt en kjempespennende mulighet/jobb innen motebransjen. Det er ikke spesielt lønnsomt i starten og jeg må låne en del penger for å gjennomføre det, men tror det hadde vært akkurat den utfordringen jeg trenger! Og jeg kan være min egen sjef. Så og si. Men det betyr at planer om nettbutikk og moteskole må skrinlegges for godt. 

Problemet er at det er på Stord og det må skje nå! Jeg må reise hjem helst i løpet av de to neste ukene. Som i å flytte til Stord. Permanent. Og forlate Kypros. Stikke av fra jobb, leilighet, trening, gresk kurs og regninger. 

Jeg har jo tenkt på muligheten for at jeg må forlate min høyt elskede Larnaca i løpet av året på grunn av en lønn som ikke dekker levekostnadene her, men lille Stord har aldri vært alternativet. Har hellet mest mot Paris der jeg har vurdert moteskoler eller flytte ned og prøve å finne jobb sånn som jeg gjorde her. Det andre alternativet har vært Oslo, der lønningene er litt mer normale og det kanskje finnes muligheter til å betale studielånet :). I tillegg er kulturen i Oslo litt mer internasjonal. 

Hvor glad jeg enn er i mine beste venner på Stord så vet jeg ikke hvor godt  jeg trives med å bo på Stord. De aller fleste av de er etablerte med samboer, hus, barn og familie og lever en helt annen livsstil enn meg. Jeg elsker utelivet og gå ut og ta en kaffe, spise lunsj eller middag ute, og generelt være ute blant folk. I Larnaca er det 70,000 innbyggere og flere hundre kafeer og restauranter. På Stord er det 20,000 og blant fem kafeer så går flere konkurs. Det sier litt om livet der. Folk holder seg inne! Jeg får prøve å forandre på det!! 🙂 

Jeg elsker livet i Larnaca! Jeg elsker mentaliteten om å pynte seg å gå ut og spise. I stedet for å slaske rundt i joggebukse og ha filmkveld!! We gotta turn it around!! 🙂 

Jeg sender mamma og pappa på business møte for meg på mandag så får vi se hva som skjer fra da av. Jeg skal holde dere oppdatert!! 😉

5 kommentarer
    1. Spennende!!! 😀
      Gleder meg til å høre mer!
      (Men du kommer til å savne Larnaca og Kypros. Jeg vet du vet det, jeg må bare understreke det;))

    2. Kan ikke si mer om det enda Silje..hardt valg!!

      Madeleine jeg vet!! Du har så rett så rett! Det blir liksom å gi slipp på livet for jobben! Men det er jo en kjekk jobb da 🙂 Hard decision!! Funnet ut hvor du skal dra??

    3. Oh, Lisa, this sounds SO interesting!! I’m trying to catch up what has been going on with you lately and I’m reading your blogg from latest updates towards the older blogg writings :D. It all sounds very interesting and it looks like you’re changing things big time in your life again. I admire your courage!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg