Karneval på Kypros

Åh dere! Solen skinner, det er 20 grader og karnevaltid på Kypros!! Jeg elsker det! Gatene i Larnaca var en eneste stor folkefest når jeg gikk til trening i dag tidlig! Butikkene flommer over av kostymer, masker, parykker og rekvisitaer i forbindelse med karnevalet. Folk har kledd seg ut og det er boder og stappfulle utekafeer over alt! Eneste jeg har angst for er å treffe på en klovn, men so far so good. Da kan det være jeg dør og ikke kan flytte hjem allikevel.

Jeg stoppet på en av butikkene og kjøpte meg en liten rød glittermaske, skal nemlig på maskeradeball i kveld!! Så gøy!! Og så er kameraet ødelagt så jeg får ikke vist dere bilder…:( Gleder meg veldig til det!! I dag er det forskjellige fester over hele byen..alt etter hvilket tema man velger! Jeg skal på et sted som heter Lush..det ligger helt på stranden..nydelig 🙂

I morgen er det hovedkarnevaldagen i Limassol så da skal vi dra dit og se på alle togene og alt som foregår der! Mandag er helligdag og alle kler seg ut i gatene og fester 🙂 Jeg må på jobb så får det ikke med meg..kjipt når man jobber i det eneste firmaet på hele Kypros som aldri har helligdager 🙂

Bildet er fra karnevalet i Limassol i 2008 når jeg studerte her 🙂

Karneval betyr også salg og rabatter i butikkene!! Det er mellom 20% og 50% i ulike butikker i dag, så det blir straks en tur på Debenhams!! 🙂 Nyyyyyt dagen dere, det skal jeg!! Klem

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg