Quiet night

Det er utrolig hvor fint det egentlig er her, dersom man kommer litt bort fra bargatene. I kveld gikk jeg en lang tur alene i Ayia Napa i flere timer..trengte litt tid for meg selv for å tenke. Hvor heldig jeg er som er her..hvor uheldig jeg er som måtte flytte herfra..Valgte å gå uten ipod…å bare se og høre..Det er noe med varmen, atmosfæren, palmene, strendene, lysene og menneskene her som gjør at jeg virkelig får den gode følelsen, at her hører jeg til.

Når jeg gikk forbi restaurantene så jeg glade og smilende mennesker som koste seg med god mat og paraplydrinker. England spilte fotballkamp så fra noen puber stod halvparten av folkene og klappet og heiet. Så ut som de hadde det kjekt. I gatene står innkastere som smiler til deg og gir deg komplimenter. Jeg var innom nye butikker med flott utvalg av både klær, sko og vesker. Det er vel en av tingene som ikke er så bra her. Ayia Napa styres mer og mer av mafiaen så alle de små lokale og frittstående butikker og tavernaer blir tvunget til å legge ned til fordel for de store, flotte, nye som bygges opp av mafiaen. Det gjør at man mister litt av den greske identiteten..men det er fremdeles noe igjen J

Følelsen av å kunne gå ute i skjørt og en liten topp og allikevel ikke fryse er helt ubeskrivelig. Bare det gjør livet tusen ganger bedre for meg. Det er en annen verden her. Fargerike lys på mørke varme kvelder skaper en nesten karibisk stemning. Varmen, atmosfæren, livsstilen..det gir meg en indre ro som jeg ikke kan forklare. Den finnes ikke i Norge. For meg.

Det å reise alene har hvertfall ikke blitt noe problem. Det blir litt mindre av middager og utekvelder  enn om jeg reiser med noen, men til gjengjeld får jeg trene, gå turer, og oppleve mer av den lokale kulturen. Alene føler jeg meg virkelig ikke, jeg har venner som foreslår å finne på ting hver eneste dag..så mye at jeg til og med må si nei av og til. Så det er ingen tid til å kjede seg. Dagene fyker, jeg er virkelig ikke klar for å reise tilbake til Norge på fredag..vil så gjerne bli igjen..elsker livsstilen med å alltid være ute..enten å ta en kaffe, dra på kafe, på stranden eller ut for en drink…ingen hjemmesittere med “filmkveld” her..tror ikke de vet hva det er engang 🙂

I går var vi en hel gjeng som gikk ut sammen. Var ikke hjemme før over klokken 6 i dag tidlig! Derfor er jeg helt utslitt i dag og har store planer om en rolig kveld og å legge meg om ikke så altfor lenge. Håpet er å komme seg opp til trening i morgen klokken 8. Hadde vært deilig J

Begynte kvelden i går på Velvet, før vi dro videre til Carwash, Starskys og avsluttet på Soho. Det var mye vodka cranberry, shots og dansing, både på og ved siden av baren J Men veldig moro, og kjekt at Tikis gadd å komme helt fra Nicosia for å treffe meg! J

Kveldens outfit..en av favorittkjolene mine..:)

Med Katya og Tikis på Velvet 🙂

Papas tok helt av i baren!

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg