Baksnakking og drittslenging

Drittslenging er jeg så dritt lei av. Er det det eneste folk har å gjøre på denne øyen? Jeg stemmer nesten for å begynne å slåss som guttene gjør.

Jeg har nok gjort min fair share av drittslenging og dømming opp gjennom årene jeg også. Ingen kan si seg uskyldige i det. Men etter å ha bodd i utlandet der det er så vanvittig lite baksnakking og så kommet tilbake hit så har jeg fått nok. Det er så utrolig mange som dømmer andre uten å ha peiling hva de snakker om! Jeg jobber på det største senteret på Stord og man hører mye sladder i butikken og i gangene. En av de aller heteste samtalemnene er vektøkning og vektreduksjon. Det er utrolig hvor mye drittslenging det er rundt det temaet. “Har du sett kor masse ho har lagt på seg, ho e jo blitt skikkelig feit”. Dersom det er en større person som har klart å gå ned i vekt, så er det også grunn til å være stygg mot personen. “Herregud så tynn ho e blitt, ho var mykje finare før”. “Herregud så tynn ho er blitt, ho har sikkert fått spiseforstyrrelse”. “Herregud, ho ser ut som ein gutt”. Jada…i det store og det hele så bunner og grunner nok stort sett alt i misunnelse. Det er trist at det skal være så vanskelig å glede seg på andre sine vegne!

Hva med de som går ut hver helg? Joda det er jo stort sett bare horer og playere, eller alkoholikere og sosialklienter. Noen annen grunn for sånn “oppførsel” finnes vel ikke. Så har du de som velger et liv som glamourmodeller, og kler av seg for blader som FHM og ViMenn. De må det jo hvertfall være noe galt med. Uten å vite noe mer om personen enn at hun stiller opp på sånne bilder så kan vi si at hun er “tragisk”, “helt idiot” og “billig”. Hvis folk har god selvtillit så er vi ikke helt fornøyd med det heller. “Hva er det hun tror hun er?” Bruker man designerklær så tror man at man er bedre enn andre, bruker man joggeklær og ingen sminke så er man skitten og ustelt. Når er man egentlig god nok????

Jeg er så drittlei av dette. Jeg sier: hold kjeft og la folk få kle av seg, la de få gå ut hver helg, la de være fornøyd med seg selv og vise det og la de få gå opp og ned i vekt uten å måtte føle seg nedverdiget. Det er deres valg, og så lenge det ikke går utover oss på noen som helst måte, hvorfor skal vi henge oss opp i det og slenge dritt? La folk få “ødelegge” livet sitt uten å hele tiden fortelle dem det (hvis det er det man mener de gjør).

Kjenner du de du snakker om og er oppriktig bekymret for spiseforstyrrelser etc. eller virkelig har grunn til å dømme et menneske så er jo det en annen historie. Men det er ikke det jeg snakker om her. Det er drittslengingen og baksnakkingen om mennesker man vet lite eller ingenting om. It has to end!! 

Jeg stemmer for å begynne å glede seg litt mer på andre sine vegne!! 🙂 🙂 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg