Personlig trener utdannelse – hjelp

Som jeg har snakket mer og mer om i det siste så vurderer jeg å ta en personlig trener/kosthold og ernæringsutdannelse. Jeg har ikke tenkt å ta en hel bachelor, men kanskje et årsstudium eller deltidsstudier. Det er alltid mange alternativer og velge mellom, og det er vanskelig å vite hva som er best, både med hensyn til kvalitet, rykte og hvor verdifullt det vil være for meg senere. Er det noen som har gode råd å komme med her? Eventuelt for og imot?

Skolene jeg har sjekket er:

NIH – deltidsstudier som personlig trener. Det går an å ta både i Bergen og Oslo. Studiet heter NIH Fitness og innunder der kan du gjennomgå fagene fitness basis, treningsveileder, kosthold og trening, personlig trener, kosthold og helse. Dette studiet synes jeg høres veldig spennende ut og det vil vel komme på rundt 50 000 totalt, inkludert eksamen. Reiseutgifter til og fra Bergen/Oslo kommer utenom hvis jeg skal bo på Stord…

AFPT – deltidsstudier som personlig trener. Kan ta det over 6 mnd i bergen eller Oslo for 44 000 eller over en måned intensivt i Dubai til 50 000. Dubai-alternativet høres bra ut..men det blir sikkert fort mye dyrere..

Activeeducation – årsstudium i fitness med fagene ernæring/fysisk aktivitet og helse, kosthold og kommunikasjon, idrettsfaglig basisemne, fitnesstrening og instruksjon og personlig trening. Her kan du studere et halvt år i Oslo og et halvt år i Florida!! Dette frister mest av alt!!! 🙂

Axelsons – personlig trener utdannelse..kun i Oslo..ser ut som de gjennomgår alt veldig nøye..men finner ingen priser? 

Advise please?! 🙂

2 kommentarer
    1. Finnes det ikke en PT-utdanning på Bali og? Ikke verdens verste sted å være, kan jeg love deg! Dubai er et pengesluk. Hadde nok selv valgt idrettshøyskolen, regner med at de har godt rykte på seg også når det gjelder PT-utdanning. Har flere kollegaer med utdanning derfra, vel og merke med høyere idrettsutdanning (som også jeg har fra en konkurrent av idrettshøyskolen).

    2. lineinspirasjon: Jo det er den samme skolen som Florida..men jeg er ikke så veldig Asia-fan..i tillegg så må man surfe som en del av opplegget..og det fungerer ikke så bra for en som har angst for å ha hodet under vann! Haha…:) Elsker Florida så kunne godt tenke meg det 🙂 Men jeg gidder ikke ta enda en “wasted” utdannelse fra et lærested man har ingenting igjen for..så du har sikkert rett i at idrettshøyskolen er det tryggeste valget! Jeg får undersøke litt mer..kanskje jeg må flytte til Oslo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg