Juleåpning og pynting

I går var det juleåpning på senteret. Nissene gikk rundt med pepperkaker, Frelsesarmeen sang og mannskoret var på plass. Lysene ble tent på juletreet, og butikken vår er også klar og pyntet for juletiden. Det ble blått og sølv i år..det passet så godt til kjolene 🙂

Øredobber til under hundrelappen i søte små esker..kanskje et julegavetips? 🙂

Jeg hadde tenkt å ha rød kjole på meg på juleåpningen, men det ble rett og slett for kaldt så det ble et kjedelig svart basisantrekk med røde øredobber og en rød Chaneljakke fra Kypros 🙂

Etter at jeg hadde stengt butikken ble mamma med meg hjem for å spise kvelds og pynte leiligheten min til jul. Dette var eneste ledige dag til å gjøre det på ettersom jeg har planer hver eneste helg og travle ukedager fremover så da tok vi alt 🙂 Jeg fikk kjempefin potte med svibler i presang hos mamma. Den er plassert på TV-benken 🙂 Tusen takk!

Vi spiste kvelds som bestod av hjemmelaget knekkebrød, middelhavskjeks, påleggskjeks og pepperkakekjeks med forskjellige oster, frukt, bær og grønnsaker. I tillegg hadde vi hver vår speltlompe med philadelphia, kalkunpålegg, salat og fersk ananas. Til dessert var det sukkerfri gele med vaniljekesam og bringebær! Nam..var så mett at jeg trodde jeg skulle sprekke! Glemte å ta bilder av maten, men legger ut noen oppskrifter etterhvert for kjeksene var supergode alle sammen!

Vi pakket opp julepynten min og hørte på julemusikk! Jeg MÅ alltid ha Mariah Carey til jul..det er som Askepott på julaften..et MUST 🙂 

Jeg var så heldig å få julekalender hos mamma! Fargen på papiret passet helt til kalenderen..ikke verst 🙂 Spennende..jeg har ikke peiling hva noe av det er! 🙂

Noen av pakkene var så tunge at de måtte ligge på gulvet 🙂

Mamma hjelper meg å ta tråd på alle julekulene, mens jeg monterer juletreet fra Kypros som er i 80 deler…puh..:)

Her er stuen ferdig julepyntet og klar for desember..jeg mangler bare julestemningen ellers er jeg fornøyd 🙂 Tusen takk for hjelpen, den fine blomsten og en koselig kveld mamma 🙂

Er veldig glad i juletreet mitt 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg