Pepperkakehus og jentejulebord

I går var det baking og pepperkakehusbygging på gang i Trodlahaugen! Fredrik, mamma og jeg måtte til for å sette kirken sammen..stress med det smeltede sukkeret og stivner så fort 🙂 Det var koselig, jeg har ikke gjort det siden jeg var liten 🙂 I førjulstiden har jeg liksom alltid bodd vekke så jeg har ikke fått med meg noe som helst..det er jo kjekt å samles og gjøre litt sånne ting når man har mulighet 🙂 Jeg prøvde meg også på noe så avansert som pepperkakerundstykker i går, i tillegg til sunne konfektkaker. Pepperkakerundstykkene ble veldig gode på smak, men jeg må jobbe litt mer med de før dere får oppskrift 🙂 Konfektkakene ble en suksess så der skal det lages mer! 🙂

Ferdig sammensatt og klar til pynting! Melisen ble laget av 6 dl melis, 2 eggehviter og 3 ss sitronsaft! Den skal jo ikke spises så da gadd vi ikke å bruke dyr sukrinmelis 🙂

Fredrik tok av med kameraet 🙂

Taket skulle pyntes med snøkrystaller 🙂

Sortere de hvite fra de blå…følte meg som Askepott…”bønnene og linsene hver for seg”..

Nøye jobbing med krystallene på taket 🙂

Annenhver blå og hvit…litt av et tålmodighetsarbeid, men ble det ikke fint? 🙂

Taket er ferdig..tada! 🙂

Så ble kirken dekket med melis…ingen barn hos oss..så ingen nonstop og seigemenn 🙂

Mamma har pyntet med bomull og juletre 🙂

På kvelden hadde vi jentejulebord, Anne Kathrine, Linda og jeg! Dette var det eneste bildet jeg klarte å få tatt i løpet av kvelden..Anne Kathrine er ikke med en gang! En kjempekoselig kveld jenter, vi må gjenta det 🙂 Og ser dere hva jeg har på meg?! Den røde kjolen gikk igjen!! 🙂 Fremdeles litt trang, men jeg fikk den på 🙂 I dag hadde jeg store planer om å løpe og kjøre styrkeprogrammet mitt, men formen er ikke helt på topp så tror det får bli en langtur i stedet 🙂 Ønsker alle sammen en fin søndag 🙂

2 kommentarer
    1. Kjempefine bilder, og DIGGET pepperkake “huset”.. Jeg vil også lage.. Men jeg bare vet hvor irritert jeg blir om jeg ikke får det til 😀 Hehe..
      Og du var jo bare rålekker i den røde kjolen <3
      Og det er jo ingen krise om du ikke fikk trent i dag, det kommer jo en dag i morgen også, ikke sant?:)
      Ha en fin fin kveld:)

    2. siljeeira: Tusen takk, jeg synes det ble fint med snøkrystaller på taket! Det var ikke så altfor vanskelig så det er bare til å sette i gang. Blir sjarm over det uansett 🙂
      Tusen takk for det, var en fantastisk følelse å få kjolen helt igjen 🙂 I morgen blir det definitivt trening! Ha en kjempefin søndagskveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg