Pizzavafler til middag

Åh i dag prøvde jeg meg på noe så fancy som pizzavafler! Det var full improvisasjon, og herregud så godt det var! Og så enkelt! Har du dårlig tid til middagen så er dette fantastisk! Jeg hadde salat til, og var stappmett etter en vaffel 🙂 Billig, rask og sunn middag 🙂 Try it!

 

Ingredienser (2 vaffelplater):

0,5 dl havremel

0,5 dl fullkornsmel

0,5 dl havregryn

1 ts bakepulver

1 ts tørket oregano

1 egg

1 dl skummet melk

1 ss flytende vita hjertego

En bit spisspaprika

Friske oreganoblader

Kalkunpålegg

Valgfri ost (jeg brukte favoritten jalapeno)

 

Fremgangsmåte:

Bland de to meltypene med havregryn, bakepulver og tørket oregano.

Rør inn egget.

Tilsett melk til en flytende røre, og ha i en skje med flytende smør til slutt. Rør godt og la røren svelle i 15 minutter så havregrynene eser opp 🙂

Jeg brukte denne sprayen og sprayet en spray oppe og nede på vaffeljernet, men siden det er smør i røren så er jeg usikker på om det virkelig var nødvendig. Jeg var redd for at røren skulle henge fast i jernet og siden det bare er 1 kcal per spray så sikret jeg meg 🙂

Hakk opp så mye paprika du ønsker og riv opp basilkumblader. Strø over litt i vaffeljernet.

Ha røren på med en gang 🙂

Den ferdige vaffelen ser sånn ut 🙂

Snu den og du har paprikaen og urtene på utsiden 🙂

Del vaffelen i to mens den fremdeles er varm, ha på kalkunpålegg og valgfri ost, evt også litt tørket oregano over osten. Vent et minutt til osten har begynt å smelte.

Server med salat og koooooos deg 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg