St. Lucia

Se denne søte steketidklokken (hva heter det egentlig?) jeg kjøpte på Kitchn i går da? Jeg hadde visst opprinnelig satt det opp på ønskelisten min til jul, men siden jeg baker så mye, og kommer til å fortsette med det fremover er dette virkelig noe jeg savner. Så det får strykes av listen 🙂 Fikk også endelig tak i myke konfekt og kakebrett som jeg har lett så lenge etter. Skjønner ikke hvorfor jeg aldri er på Kitchn, de har jo så mye fint! Jeg går alltid forbi, stopper opp i et par minutter og nyter syne av de mine kjøkkenmaskinene og går videre. Det er det slutt på! 🙂

Ellers er motivasjonen til absolutt alt på bunn om dagen med dette været. Jeg ble nesten glad da jeg våknet og var syk i dag fordi jeg slapp å grave ut bilen for å kjøre på trening. Jeg elsker jo å trene! Føler meg totalt fanget og hjelpeløs i det mange kaller et vintereventyr. Parkeringsplassen vår er fullstendig snødd ned så der kan man ikke stå. Jeg har ikke sko som er høye nok på leggene til ikke å få snø inn i skoene (finner ikke støvlene mine) og i går måtte jeg koste en meter med snø av bilen med hendene. Bannet og grein om hverandre der jeg stod og lurte på om snø var gyldig grunn til å droppe jobben. Det burde være det! Var fullstendig kaos på veiene i går..jeg seilte rundt som Bambi på isen og det var trafikkø og kork over alt. Ambulansen kom hylende og kom seg såklart ikke forbi. Står det om liv på tid så har man ikke sjanse. Folk går som idioter i gatene..folk faller overende, det er kaldt overalt. Jeg skulle ønske jeg var en bjørn som kunne sove meg gjennom vinteren. Jeg skjønner han godt. Hjemmekontor og hjemmetreningsstudio hadde gjort seg i disse dager. Jeg finner absolutt ingenting positivt med dette været. Ingenting. Jeg hadde tatt regn og 7 varmegrader året rundt hvis jeg aldri mer trenger å se et snøfnugg.

Ellers er det Lucia i dag og vi skal ha vennekveld på butikken med 30% på alle varer og åpent til kl 22. I den anledning var mamma hos meg etter jobb i går og hjalp meg å lage lussekutter som skal serveres der i ettermiddag 🙂 Da måtte jeg jo selvfølgelig diske opp med mac&cheese til middag..og herregud så godt det ble! Oppskrift kommer senere 🙂

Ble masse eksperimentering med lussekattfasongene..jeg har aldri laget det før..synes det var moro 🙂 Ble jo såklart finest den “skikkelige” utgaven..med sukker og hvetemel..

Men jeg måtte prøve meg på en sunnere variant også…så stygg i forhold! Haha…de smakte i grunn godt, men hadde ingenting med lussekatter å gjøre..så jeg gir det et nytt forsøk i dag…et sted mellom den første og denne..mellomsunn er kanskje bedre enn supersunn når det kommer til lussekatter? 🙂

Ha en fin Luciadag folkens så snakkes vi senere..enten her eller på butikken! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg