Lavkarbobrød med linfrø og gojibær

På bursdagen min prøvde jeg meg på et lavkarbobrød. Dette er sterkt inspirert av fotballfrue sitt lunsjbrød, og ble godt mottatt 🙂 Hvis dere ikke er så glad i linfrø så er det sikkert godt å bruke litt mer sesamfrø eller solsikkefrø i stedet for. Blir nok en del brødeksperimentering fremover 🙂

 

Ingredienser (1 brød):

50 g mandler

50 g valnøtter

1 dl tørkede gojibær

3 dl linfrø

40 g kruskakli

2 ts bakepulver

2 ts fiberhusk

1 ss sukrin

2 ts rapsolje

5 egg

1 boks mager cottage cheese

 

Fremgangsmåte:

Finhakk mandler og valnøtter. Bland de sammen og tilsett linfrø, kruskakli, fiberhusk, bakepulver, sukrin og gojibær. Bland det tørre godt før du tilsetter det våte. Begynn med oljen, deretter eggene.

Ha til slutt i cottage cheese og bland godt, helst i en kjøkkenmaskin. Deigen skal være ganske seig, nesten som en tykk røre.

Smør en brødform og hell deigen i den. La det stå 10 minutt og svelle så fiberhusken får virke.

Strø litt gojibær på toppen om du vil pynte brødet litt 🙂 Stek brødet ved 180 grader i 50 minutter.

Senk temperaturen til 150 grader, ta brødet ut av formen og stek det videre på rist i 20 minutter. Avkjøl på rist 🙂 Jeg glemte dessverre å ta noen bilder etter dette…det får dere ta dere av 🙂

 

4 kommentarer
    1. hei, så din replay på min forrige komentar nå, har vært så travelt med ferie ogsånt vet du:)
      Ja, jeg tenker å begynne på easylife, var litt i tvil først men etter å se ditt fantastikske resultat ble all tvil borte. Håper at det ikke er for mye kan du evntl. si meg hva vekten din var før easylife og hvor mange kilo du fikk gått ned? Jeg tror jeg ligger på same vekt som deg før ditt vekttap og vil gjerne nå nogenlunde like resulatter:)
      Håper at det ikke er til mye bry

    2. <3: Hei! Jeg vil ikke si noe om vekten fordi jeg ikke vil at folk skal bli så påvirket av det. Det spiller i grunn liten rolle hvilket tall vekten viser hvis du er fornøyd med din kropp. Muskler veier mer enn fett så man kan være stor og veie mindre og motsatt.

      Jeg anbefaler deg ikke å gå på easylife. Det beste du kan gjøre for deg selv og kroppen din er å trene aktivt og endre kostholdet til en sunnere variant..bytte ut en god del krabohydrater, spise masse proteiner, holde deg til umettet fett og få i deg fiber. Det er beste måten å se resultater på! Pulvershaker er bare en rask utvei for oss utålmodige..og det er vanskelig å komme ut av det igjen for kroppen blir nesten avhengig. Det er altfor lite med 500 kcal per dag. Jeg håper at jeg klarer å slutte med easylife, men hadde jeg i dag visst hvordan det kom til å bli så hadde jeg nok valgt en annen metode for vektnedgang :) Som inkluderte mat..:) Så hvis du skal begynne på easylife så begynn hvertfall med et vanlig måltid, ikke kun shake :)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg