Karbolett rundstykker

Jeg har hatt en sånn karbolett melmix liggende en god stund. Man kan bruke den til mye, men jeg valgte å lage enkle rundstykker 🙂 De ble faktisk overraskende gode! Med min elskede jalapenos ost tror jeg at jeg har funnet en god brøderstatning. Men jeg er jo litt motstander av sånne ferdiglagede blandinger så jeg skal definitivt forske litt på min egen løsning. Fremgangsmåte følger under for den som måtte være interessert i det 🙂 Easy peasy!

Ingredienser (10 små rundstykker):

400 g karbolett mix

3 dl kaldt vann

0,5 dl vita hjertego olje

Valmuefrø (kan sløyfes)

 

Fremgangsmåte:

Finn frem de tre ingrediensene 🙂

Bland det sammen til en litt klissete deig, men den må ikke være for våt for du skal trille boller med hendene.

Trill rundstykker og legg på bakepapirkledd brett.

Pensle med eggog strø over valmuefrø om du har lyst 🙂

 

Stek rundstykkene ved 225 grader i 16 minutter.

Ha på ost eller kalkunpålegg og ett rundstykke vil være perfekt på karbohydratfri diett 🙂 Det er 4,3 g karbohydrat per 100 g ferdig bakst. Rundstykket veier 60 g og inneholder derfor ikke mer enn 2,58 g karbo 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg