My favorite designers

En av mine absolutte favoritter har alltid vært og vil alltid være det franske motehuset Dior. Det begynte med fascinasjonen over Christian Dior og New Look som jeg har studert mye, og fortsatte med fantastiske kreasjoner fra John Galliano og nå Raf Simons. En av mine store drømmer er å en dag kunne jobbe for Dior i Paris. Det blir nok med drømmen for jeg er nok ikke alene om å ønske meg det 🙂

Min andre favoritt er alltid klassiske Chanel. Her også begynte jeg tidlig å studere Gabrielle Chanel sin revolusjonerende motesans i det “korsettpregede” motebildet rundt 1910-1920. Videre har det jo blitt utviklet til det ytterste av perfeksjonisten Karl Lagerfeld. Jeg elsker de klassiske og kreative kolleksjonene, og Chanel i Paris er det andre motehuset jeg drømmer om å jobbe for 🙂 Å eie en Chanelkjole kan jeg nok dessverre se langt etter, ettersom de koster noen hundretusen..

Åh Oscar de la Renta! Perfekte kjoler for kvinnekroppen! Fantastiske stoffer, nydelige farger og perfekte snitt! Han er den ultimate kongen av aftenkjoler, og jeg elsker uttrykket til mannen fra den dominikanske republikk! 🙂

Valentino har også lenge vært blant mine favoritter, men jeg må si at jeg savner perfeksjonismen og romantikken til Mr. Garavani. Alessandra Facchinetti gjorde en god jobb etter han, men jeg synes ikke merket er helt det samme etter Pier Paolo Piccioli og Maria Grazia Chiuri tok over. For all del..noen av kreasjonene er fantastiske, men noe er veldig annerledes enn klassiske, romantiske Valentino Garavani.

Ralph Lauren har jeg alltid likt. Den feminine westernstilen som er så utpreget amerikansk..og klassiske enkle kjoler med slep og smale midjer..lekkert.

Elie Saab er også en favoritt når det kommer til kjoler. Han er en kunstner med stoffer og materialer og vet virkelig hvordan han skal få en kvinne til å se bra ut. Skulle gjerne hatt en Elie Saab kreasjon i skapet 🙂

Temperley London har jeg virkelig fått øynene opp for de siste årene! Det Londonbaserte motehuset har en delikat og lekker stil over plaggene sine og jeg kunne gjerne hatt hele kolleksjonen i garderoben! Good job!

Michael Kors har jeg sett på Project Runway i mange mange år og har blitt veldig glad i hans kolleksjoner. Han har enkle kjoler, men det beste av alt..så utrolig mye fint tilbehør! Veskene hans er fantastiske!

Til slutt må jeg jo nevne norske Kristian Aadnevik som har kontoret sitt i London. Han har designet flere ganger for Ricco Vero, og jeg liker veldig godt kombinasjonen av fjær og nagler mot myke flagrende stoffer.

Jeg liker også galskapen til Alexander McQueen, råheten til Versace, elegansen til Victoria Beckham og mykheten til Giambattista Valli.

Hvem er din favoritt? 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg