Kokospletter

Nam i dag har jeg kost meg med kokospletter til middag. Og det ble veldig godt så det må dere prøve i løpet av helgen 🙂 Tar bare minutter å lage!

 

Ingredienser (6 stk):

3 egg

4 ss yoghurt naturell

1 ss fiberhusk

1/4 ts salt

2 ss kokosmasse

Rapsoljespray (eller annet fett) til steking

 

Fremgangsmåte:

Bland egg, yoghurt og fiberhusk godt.

Rør inn kokosmasse og litt salt. Bland godt og la røren svelle i 10 minutter så fiberhusken får virke.

Jeg bruker 1 kcal rapsoljesprayen til steking for å få minst mulig fett, men man kan helt sikkert bruke smør også. Legg klatter med spiseskje i pannen og stek gylne på begge sider.

Server med en skje vaniljekesam og granateplekjerner. God helg!

4 kommentarer
    1. lineinspirasjon: nei det gikk veldig lett. Jeg lot røren stå 10 min sånn at den tyknet. Så sprayet jeg fire-fem ganger i stekepannen med rapsoljespray og tok en spiseskje til hver plett og smurte utover. Veldig enkelt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg