Påsketur

Skjærtorsdag etter trening dro Fredrik og jeg ut til hytten til mamma og pappa. Der var de sammen med tante Bente og onkel Jomar. Vi hadde store planer om å lage italiensk pizza helt fra bunnen så jeg satte i gang med pizzadeigen som tar fem timer med en gang jeg kom. Til tross for at det var kaldt så var været nydelig så Fredrik, pappa og jeg kjørte ut med båten og satte garn. Vi fikk også en tur innom gamlehytten, der jeg ikke har vært på 7 år 🙂 Artig!

Stille og fint på sjøen 🙂

Pappa kaster garnet uti..:)

Fredrik var stort sett sjåfør 🙂

På kvelden ble det italiensk pizza! Margerita, spekeskinke med ruccola, chorizo og ananas, Bakt på pizzastein på max temperatur..den tok 6 timer å lage, men jammen er den verdt det! Skulle ønske man kunne spise sånt hver dag! Nam 🙂 

Gjengen klar for pizza 🙂

I går var jeg den første som var oppe..rundt halv 8. Det var stille og fredelig i hytten og jeg fikk lest pensum noen timer før de andre stod opp 🙂

Da måtte vi ut og trekke opp garnet igjen.

Dessverre så var det noen som hadde mistet fiskesnøret oppi garnet og surret det sammen til et slags kompakt tau, så det var ikke så veldig mye fisk å hente.

Vi fikk en torsk og en sei 🙂

Litt av en jobb å gre garnet etterpå…

Så var det tid for fjelltur! Opp til vindmøllene måtte vi jo selvfølgelig 🙂 Det var vel en ca 8 km lang tur.

Nesten fremme!

Påskekos på toppen 🙂

Til slutt så måtte jeg vise et bilde av påskekaken som mamma hadde laget 🙂 Den spiste de rett før jeg måtte dra hjem i går. Nå er jeg snart klar for å ha spinning på Sport-Treff. Håper det er noen som har lyst å joine meg på en påskeaften 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Bra jobba med mila i joggesko (et av de forrige innleggene). Skjønner at du nyter påska i det flotte turområdet dere omgir dere med. Ha en fortsatt fin påske! (Skal du til Oslo til uken, kanskje? Her er det nydelig om dagen,men fortsatt iskaldt om natten)

    2. lineinspirasjon: takk for det..det var unikt å løpe på under 55 for meg 🙂 Til uken skal jeg til Egersund og Farsund. Oslo uken etter. Fin påske videre Line! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg