Helgesamling på NIH

Da er jeg endelig tilbake på bloggen! Beklager flere dagers fravær, men jeg har hatt det så UTROLIG travelt siden torsdag at det ikke har blitt et ledig øyeblikk til å få sette seg ned å samle tankene. Torsdag ettermiddag var det tilbake på skolebenken. Vi hadde undervisning til ti om kvelden både torsdag og fredag, og ni til fem lørdag og søndag. Jeg kom hjem rundt midnatt søndag kveld, måtte bare hoppe i seng, og i går hadde Edvard Grieg-prosjektet fabrikasjonsstart på Kværner og Apply (i tillegg til Polen). Deretter var det møte med Christin på Sport-treff og trening. Jeg var hjemme kl ti, med ødelagt fot fra intervalløping på mølla (kjennes seriøst ut som om det var noe som falt av på baksiden av låret..au). Som et resultat av dette går jeg i dag og halter…haha. Håper det går fort over.

Fikk endelig tak i stripete bukse på H&M til 199 kroner. Latterlig billig. Håper ikke det er et resultat av den billige arbeidskraften som var på nyhetene før jul. 

Han her måtte jeg bare ta bilde av…har du noen gang sett en Kvikk lunsj lue? :p

Til helgen byttet jeg hotell fra Opera til Spectrum, Thons Budget hotel ved inngangen til Grønland, midt i granatepleverden! Sengen der er den beste sengen jeg noengang har hatt, og frokosten var helt topp. Jeg manglet kjøleskap, ellers var det ingenting å klage på 🙂 

Torsdag ble jeg offisielt registrert ved Norges Idrettshøgskole. Jeg fikk studentkort, og vi hadde fire dager med undervisning. Torsdag og fredag til kl ti om kvelden og lørdag og søndag fra ni til fem. Torsdag snakket Anne Mette Rustaden (Fra VGs vektklubb) om treningslære og metode. Veldig engasjerende! Dette lovet jo veldig bra for resten av helgen. Fredagen startet med tre timer om hjertet, lunger og sirkulasjonssystemet før Tron Krosshaug tok over og snakket om biomekanikk. Da ble det mye knebøy og andre øvelser i salen. Han var utrolig dyktig! Lørdagen og søndagen var det anatomi, anatomi, anatomi. Foreleseren var ingen andre enn den legendariske Ola Eriksrud som er fysioterapeut i Olympiatoppen og som reiser til Tyskland og skjærer i lik (skrekk og gru). Han kan virkelig ALT som er mulig å kunne innen anatomiens verden. Hvert eneste bein, ledd, sene og muskel i kroppen ble definert. Vanskelig, men også spennende.

I korridorene var det opptak til neste sesong av Robinson-ekspedisjonen så pausene ble brukt til å studere Christer Falck og fire av årets Paradise Hotel-deltagere som også prøver seg på Robinson. Jeg ble kjent med mange hyggelige folk, men studiemiljøet var veldig annerledes enn på BI. Det var ikke en overvektig person i hele rommet (av 74!) og folk spiste salat, grønnsaker, kylling, fisk og cottage cheese i pausene 🙂 Lovely!

Forelesningsbenken og skjelettet som ble vår beste venn denne helgen 🙂

Mr. Skeleton 🙂

Slenger med noen bilder fra den lange turen min i uken oogså. Her på Majorstua mot Holmenkollen.

En av de fantastiske ostebutikkene på Majorstua 🙂

Jeg har aldri sett timian på den måten! Kanskje den holder litt lenger? Hadde ikke plass i kofferten 🙁

Nydelige hortensia.

Jeg ønsker meg leiligheten oppe til høyre i dette bygget 🙂

Telthusbakken er et must om man er i Oslo! Det er så koselig!

Favoritthuset 🙂

Jan Vardøen sin pizzarestaurant Villa Paradiso som alltid er helt full!

Det er en kjolebutikk på Gunerius som har helt utrolig flotte kjoler. Trenger du forloverkjole så dra dit!

Ellers blir det MYE jobb denne uken, både her og på Sport-Treff. Men tiden flyr mot sommeren, og ingenting er jo bedre 🙂 Håper foten kommer seg!!

2 kommentarer
    1. lineinspirasjon: Haha det var absolutt ikke din feil! Jeg prøvde meg på 4×4, på 13.5 km/t. Syns egentlig det gikk veldig greit. Så hadde jeg løpt 1 minutt på siste intervallen og plutselig var det akkurat som om noe løsnet på baksiden av låret..klarte ikke et eneste sekund til..ikke engang å gå. Haha..så nå går jeg rundt og halter..men satser på det går over snart! Bare kjedelig å vente for jeg har lyst å komme i gang med løpingen igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg