Lavkarbo rundstykker med ost

Nå er det så lenge siden dere har fått en oppskrift hos meg at jeg tenkte det var på tide med en 🙂 Jeg har hatt en pose med sesammel stående her ganske lenge så jeg ville prøve meg på noe med det. Resultatet ble da rundstykker som var kjappe å lage og smakte godt 🙂

 

Ingredienser (10 stk):

100 g sesammel (eller sesamfrø malt i blender)

100 g solsikkefrø

5 ss mandelmel

3 ss kruskakli

2 ss fiberhusk

1 ss bakepulver

1 ts salt

4 egg (3 store)

4 ss mager kesam

1 dl vann

150 g revet ost

180 grader i 25 min

 

Fremgangsmåte:

Finn frem ingrediensene .)

Bland alt det tørre i en bolle.

Bland egg, kesam og vann i en annen. Rør dette godt sammen til en lysegul røre.

Bland det våte godt inn i det tørre.

Deigen skal være ganske klissete.

Vend inn osten og kna den inn i deigen. Jeg hadde en blanding av mozzarella, cheddar og vanlig hvitost.

Trill til rundstykker og sett på bakepapirkledd brett. Skal være litt klissete så du må regne med å få litt griseri på hendene her 🙂

Stek ved 180 grader i ca. 20 minutter.

Nyt med en god salat til, og enda litt ost på toppen! Nam 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg